Grannarna får tomaterna och det borde innebära att jag dumpar priserna lokalt. Jag är övertygad att det är de små hobbyodlarna som leder lågprisligan men dessa producerar bara så det räcker till 2-3 hushåll
Om du inte blir av med dina tomater och inte äter upp dem börjar de snart att rutna, Att du ger dem till grannarna skapar vällvilja och grann sämja, vad kostar och hur mycket är den värd?
Honung är en stabil och hållbar produkt som det är brist på av den svenska sorten.
Följdfråga: Hur fungerar det med en försäljningslåda? Är denna obemannad? Förekommer det problem med svinn?
Lådan är obemannad, själv betjäning.
Jag vägde upp lite svin mot att slippa prata och var trevlig i 15 minuter varje gång jag skulle sälja en burk honung, mitt i nyheterna eller viktiga program som Simpsons!
Har haft den igång i flera år nu och ja, ibland fattas det pengar!

Fast nästa gång man kommer är det förmycket pengar,

Ibland har inte grannarna jämna pengar och då blir det lite + eller - somliga har gett sig tillkänna

och jag tycker det är helt ok ! och sagt att det går fint, bara jag slipper hålla reda på det

Det sköter de så bra.
Med facit i handen så har det fungerat bra, dock har jag inte millimeter kontroll, men när burkarna minskar i lådan fylls bössan på i samma takt.
Folk uppskattar att det fungerar och att de flesta egentligen är faktiskt ärliga

Människan är god

mvh Edward