Om du skulle sätta Malines i andra ändan av tvåmansjustersågen och börja hugga på gammalt vis

Föresten så boeror ju allt på vad motorsågskortet blir att kosta för er. Om det kostar ett par hundra kronor och gäller hela livet är det inte så farligt.
Här i Finland är ju nästan alla såna där licenser för dyra för vanligt folk som skall överleva på en vanlig lön. Om staten ordnar utbildningen så använder de den som en form av beskattning och om något företag ordnar den så används den som ett sätt att styra marknaden och skapa storföretagsmonopol.
Nu senast förlorade jag lastbilskörkortet då staten bestämde att man måste skaffa sig tilläggsutbildning som kostar över 1000 euro (9000 kr) och som skall uppdateras med ett par års mellanrum för omkring 200 euro (200kr) och om man inte betalar blir lastbilskörkortet ogiltigt. En vanlig timlön i Finland är mellan 9 och 16 euro så det går bara inte.
Laddarpappren som behövs för att få spränga med dynamit kunde jag inte heller få ut fastän jag har gått kursen och fått slutprovet godkänt. De skulle ha kostat ungefär en årslön.
Många kör lastbil utan körkort och spränger med illegalt inköpt dynamit. Man måste överleva.