Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Prickig tröja och randiga byxor - Skåning?  (läst 875 gånger)

asta

Prickig tröja och randiga byxor - Skåning?
« skrivet: 22 aug-13 kl 20:35 »
Köpte 8 rasrena avelsägg - 4 blomme och 4 plymouth rock. De ruvades av min ilskna surhöna och 6 kycklingar kläcktes. 3 var mörka med prick på huvudet och 3 var bruna. Den ena av de bruna kycklingarna var mörkbrun och fick tidigt massor av "blommor" på kroppen medan de andra bruna förblev rödbruna utan blommor. För 2 veckor sedan tog höken bägge de bruna blommekycklingarna. Kvar finns då den mörkbruna, helblommiga. I dag upptäckte jag att den inte bara är blommig. Den har liksom randiga "byxor". Alltså nertill är den mer randig (gökfärgad) och upptill snarare prickig. Eller ser jag i syne för att jag var så säker på att det var 3 kycklingar av var sort? Det kunde ju faktiskt vara 4 plymouth och 2 blomme. Eller? Och vad tror ni om kön? Den kläcktes 20 juni

Ronny

• Skåne
SV: Prickig tröja och randiga byxor - Skåning?
« Svar #1 skrivet: 24 aug-13 kl 21:15 »
Definitivt ingen renrasig skånsk blomme. Skulle nog kunna vara en korsning med PLR.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

693 gäster, 2 användare (1 dolda)
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser