Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frysa färsk getost?  (läst 3030 gånger)

Nina K

• Skåne
Frysa färsk getost?
« skrivet: 21 aug-13 kl 18:22 »
Insåg inte hur mycke getmjölk jag samlat på mig i frysen och höll på hela tisdagen och idag i att göra ost. Nu har jag fem ostar på ungefär 1kg vardera. Jag följer inte något recept precis men den blir väldig fast, som fetaost i konsistens. Jag fick idag frågan om osten går att frysa in av en som ville köpa. Jag själv brukar låta den torka några dagar innan lägga den i saltad lake eller i olja men fryst har jag inte provat. Kan man frysa? Hur blir konsistensen senare?

Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 5 användare
HectorSpaky, Bokohammare, Asger, nordictinkerer, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser