Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Porslinsfärgad dv.kockin med friserad tupp?  (läst 985 gånger)

Greta_70

• Uppfödare av Cavalierer och även höns nu.
    • Västergötland
    • Helec's Kennel
Porslinsfärgad dv.kockin med friserad tupp?
« skrivet: 08 aug-13 kl 10:53 »
Jag har gått här o funderat på en "blandning" av dv.kochin. Jag har 2st porslinsfärgade dv.kochinhönor (en rödporslin o en vitporslin) och en svart friserad dv.kochintupp. Vad tror ni de blir för något om jag låter dem gå ihop ???
Att färgerna blandar sig förstår jag. Men min fundering är ifall jag kan få friserade svartporslinsfärgade dv.kochin. Rasrena måste de ju vara, men blir dem färgrena  ???
Idag går dem inte ihop. Jag har en porslinsfärgad tupp också, så de tre porslinsfärgade går ihop nu.
Har snöat in på höns genom ett bananskal. Annars är jag hundtokig :-)

Gert

• Småland
SV: Porslinsfärgad dv.kockin med friserad tupp?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-13 kl 23:55 »
Jag har gått här o funderat på en "blandning" av dv.kochin. Jag har 2st porslinsfärgade dv.kochinhönor (en rödporslin o en vitporslin) och en svart friserad dv.kochintupp. Vad tror ni de blir för något om jag låter dem gå ihop ???
Att färgerna blandar sig förstår jag. Men min fundering är ifall jag kan få friserade svartporslinsfärgade dv.kochin. Rasrena måste de ju vara, men blir dem färgrena  ???
Idag går dem inte ihop. Jag har en porslinsfärgad tupp också, så de tre porslinsfärgade går ihop nu.

En sån parning ger svarta kycklingar. Oavsett hur du sen väljer att para dessa kycklingar (far-dotter, son-mor eller bror-syster) så blir det mest svarta kycklingar men även svart-vitfläckiga och porslinsfärgade och kanske ännu fler färger. Vad det gäller frisseringen så vet jag inte, frisserade höns har jag aldrig sysslat med.

Greta_70

• Uppfödare av Cavalierer och även höns nu.
    • Västergötland
    • Helec's Kennel
SV: Porslinsfärgad dv.kockin med friserad tupp?
« Svar #2 skrivet: 10 aug-13 kl 15:41 »
Hade lite fel med färgen på den friserade. Han är tvärrandig, inte helt svart alltså. Tänkte ifall de gjorde någon skillnad.
Har snöat in på höns genom ett bananskal. Annars är jag hundtokig :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser