Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Praktisk återanvändning  (läst 39652 gånger)

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Praktisk återanvändning
« Svar #140 skrivet: 28 apr-09 kl 22:55 »
Fyllde hon kartongerna med något? Var det till för att sitta på eller till dockhus? Nu får du nog förklara dig lite till... :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

malines

  • Gäst
SV: Praktisk återanvändning
« Svar #141 skrivet: 29 apr-09 kl 08:21 »
De var för barnen att sitta på, alltså "barnmöbler" som man vanligtvis pröjsar en halv förmögenhet på IKEA för om man inte är alternativare...

Hon tejpade igen hålet som blir när man öppnar paketen med bred maskeringstejp, så att kartongen fick tillbaka ursprungsformen, men hon fyllde dem inte med ngt. Bärkraften blev så bra i alla fall...

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Praktisk återanvändning
« Svar #142 skrivet: 19 sep-12 kl 13:09 »
Gräver upp denna gamla favorittråd ur kulturlagren  :) Nytt folk här, nya ideér?

Jag har en ny iallafall.

Slitna gamla strechjeans. Deppar över att behöva slänga gamla favoriterna, Fick dom dessutom begagnade, så dom har väl egentligen tjänat ut..men ..dom är ju mest slitna på insidan av låren och häcken...

O så behöver jag ridbyxor.

Man kan kanske bara klippa ut den slitna delen insidan av låren och rumpan, och använda det som mall för ersätta med något annat tyg, rakt av? Grejen är ju att man vill slippa ha sömn på insidan, så om man sprätter bara upp i grenen och sedan har två delar som mönster?

Fru Jansson, vad tror du, som sytt kläder förr? Skulle det funka?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser