Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Två fläderbuskar med döda grenar - vad kan man göra ?  (läst 5189 gånger)

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Vi har här i zon 6 två stora fläderbuskträd som tagit rejält stryk de senaste två vintrarna.  De har delvis vindskydd mot ett gammalt "svinhus".   Jag har försökt ta bort torra grenar torra som fnöske för att nästa års grenar inte skall behöva växa på höjden för att få ljus.  Kan jag göra nåt näringsmässigt tex lägga på aska, guldvatten eller nåt annat ?  Jorden de växer i är lera.  Här måste vi vara rädda om sörlänningar som fläder.   
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

masa

• -
SV: Två fläderbuskar med döda grenar - vad kan man göra ?
« Svar #1 skrivet: 15 jul-13 kl 22:36 »
Fläderbuskar beter sig så. Det blir en hel del torra grenar även längre söderut i landet. Det är bara att skära bort död ved. Bladlöss kan ibland vara så talrika att de tar död på nya skott. Om man vill kan man föryngra busken genom att såga ned den längs med marken. Jag har gjort det flera gånger, och då brukar jag välja det kraftigaste skottet och låta det växa medan de andra tas bort. Då får man en mera trädlik fläder.

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser