Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slitet ekparkettgolv  (läst 1190 gånger)

Luff

• Västergötland
Slitet ekparkettgolv
« skrivet: 22 jun-13 kl 21:19 »
Hur gör jag för att få det rent och sen få lite finish på det? Det finns i princip inget lack kvar utom längs med väggarna. Golvet är strävt.
Vi ska INTE slipa det. Rummet kommer att helrenoveras inom de närmsta åren och då lägger vi in nytt golv.
Såpskurning?
//Luff

Huggorm

• Gäst
SV: Slitet ekparkettgolv
« Svar #1 skrivet: 22 jun-13 kl 21:22 »
Ny lack?

Luff

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 22 jun-13 kl 21:55 »
Nix, för stort ingrepp.
//Luff

Paulinest

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 22 jun-13 kl 22:38 »
Testa att rengöra med såpa som du skrev, men det är endast för rengöring, det kommer ej bli någon bra ytfinish med enbart såpa. Utan att slipa golvet först kan man nog inte göra så mycket. Jag hade rengjort det och låtit det vara.

uffeoanette

« Svar #4 skrivet: 29 jun-13 kl 09:36 »
vaxa det med "bonvax"? Finns i vanliga affärer, liknar en ajax flaska ungefår. Står att man ska späda det men jag brukar hälla ut lite och lite över golvet och gnida in det med en kvast klädd med en skurtrasa. Blir i alla fall lite bättre yta på golvet....

Luff

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 29 jun-13 kl 22:55 »
Jag tog 5 L kallt vatten och 5 dl såpa ungefär och skurade. Fick ett ljust fint golv m mjuk o go yta.
//Luff

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 2 användare
Nataks, N.grossmann

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser