Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill köpa mjölk från bonde!  (läst 1812 gånger)

Paulinest

• Västergötland
Vill köpa mjölk från bonde!
« skrivet: 22 jun-13 kl 15:46 »
Är nyinflyttad i Fritsla, Marks kommun. Tycker jag har letat ganska ordentligt på internet efter mjölkbönder inom kommunen, men hittar ingen. Var hittar jag någon som vill sälja färsk mjölk till mig? Man bara måste ju prova att göra egen ost, yoghurt och annat gott när man bor på landet. :P Hoppas ni härliga alternativare kan hjälpa mig!

hånung

• Gäst
SV: Vill köpa mjölk från bonde!
« Svar #1 skrivet: 22 jun-13 kl 16:08 »
Är nyinflyttad i Fritsla, Marks kommun. Tycker jag har letat ganska ordentligt på internet efter mjölkbönder inom kommunen, men hittar ingen. Var hittar jag någon som vill sälja färsk mjölk till mig? Man bara måste ju prova att göra egen ost, yoghurt och annat gott när man bor på landet. :P Hoppas ni härliga alternativare kan hjälpa mig!
Ta dig en cykel runda och fråga bönderna istället där du ser att det finns kor .

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 22 jun-13 kl 16:53 »
Så glest som det är idag mellan mjölkgårdarna är det nog bäst hon tar bilen ;)

hånung

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 jun-13 kl 16:55 »
Så glest som det är idag mellan mjölkgårdarna är det nog bäst hon tar bilen ;)
Bara om man vill va ett miljösvin   ;)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 22 jun-13 kl 17:11 »
Poäng där, men det kommer nog något tips från närboende som ser frågan här, så hon slipper irra runt.

hånung

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 22 jun-13 kl 17:55 »
Det får vi verkligen hoppas .

Paulinest

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 23 jun-13 kl 20:21 »
:) Ja, kanske blir det så jag får göra. Men tänk om det bor någon alternativare här omkring som kan hjälpa mig? Eller? ... Någon?

:P

hånung

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 23 jun-13 kl 20:28 »
:) Ja, kanske blir det så jag får göra. Men tänk om det bor någon alternativare här omkring som kan hjälpa mig? Eller? ... Någon?

:P
Ja då är det alldeles utmärkt att vidga vyerna med cykel omgivningarna så kanske du springer på den där alternativaren eller här inne till och med  :).

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser