Lastbilen jag kör är riktigt svår att få till en vettig värmekomfort när man står stilla så min metod är att ha rastvärmare igång under tiden jag har rast och så länge jag inte skall till att sova.
När sedan det e dax att sova så stänger jag av.
Den inbbygda värmen i motorn som väger en 6-700 kg gör att temperaturen sjunker långsamare och då jag sover strax under taket innebär att värmen tar en stund på sig att bli ovärme.
Trots allt så innebär det att jag kliver ur sängen på morronen med en hel dröse minusgrader ibland så illa att vattnet som stått ute i hytten frusit. tackolov för kylskåp

Täcket som jag kört med dom sissta åren är försvarets gröna patienttäcke och inget annat inte ens en massa kläder.
Dock är det en helt annan sak att bo i en vagn där man hela tiden måste tillföra värme och dessutom inte har någon möjlighet att lagra den. vintern 2009-10 bodde jag i en aluminiumvagn som jag isolerat litegrand och eldade i en kokskamin det funkade faktiskt riktigt bra förutom att det var för varmt när jag la mig och kallt som fan när jag klev ur bingen på möra.