Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dv kochin eller dv silkes?  (läst 820 gånger)

spånbiten

Dv kochin eller dv silkes?
« skrivet: 19 jun-13 kl 22:49 »
Har en enkel fråga. Vilken ras tycker ni bäst av dv kochin eller dv silkes och varför?:)

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: Dv kochin eller dv silkes?
« Svar #1 skrivet: 19 jun-13 kl 22:58 »
Det är ett enkelt val :) Självklart tar man dv silkes
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

trassla

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 jun-13 kl 23:23 »
Säger som Stellan_J, enkelt val, dvärgkochin. De är trevliga små höns, som är bra förstagångs höns, och vill gärna vara med och se vad som händer.

FM

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 19 jun-13 kl 23:40 »
Jag har båda och diggar båda raserna :D Tycker att mina dk möligen värper något bättre än dv silkie när dom inte surar. Men silkie har vart en barndomsdröm så klart jag fick ha några sådana. Dom är roliga på olika sätt.
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

lena70

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 20 jun-13 kl 07:59 »
Var beredd på att båda raserna, ÄLSKAR att RUVA!!!!  :-\
Men vem bryr sig, om de värper eller ej?? Jag är säker på att jag valt rätt raser ändå!!! ;D
Lycka till med ditt val!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 4 användare (2 dolda)
Nataks, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser