Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har tuppen råkat ut för?? *BILDER*  (läst 1730 gånger)

tottizen

• Västergötland
Vad har tuppen råkat ut för?? *BILDER*
« skrivet: 14 jun-13 kl 17:30 »
Hej.

Såg att min 5månaders brahma-tupp tappat nån fjäder på benet och var lite rosa. idag är det dag 3 och han ser ut såhär (har precis tagit på rapsolja så det ser lite glansigt ut)

det är rött och irriterat vid fjäderrötterna. endast på utsidan av benet. Det är rödare i verkligenheten. pipan ser röd och irriterad ut:S

VAD är det??

VAD kan jag göra?

Tacksam för svar

tottizen

• Västergötland
SV: Vad har tuppen råkat ut för?? *BILDER*
« Svar #1 skrivet: 14 jun-13 kl 17:31 »
de andra 4a hönorna ser OK ut

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 14 jun-13 kl 18:00 »
Ser ut som ruggning, nya fjädrar som växer ut,  de är mjuka och fyllda med blodkärl.
Att tuppben är röda är helt naturligt, ett tecken på god vigör.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

tottizen

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 14 jun-13 kl 18:02 »
men det ser ju lite inflammerat ut?

Smajsan

• -
« Svar #4 skrivet: 15 jun-13 kl 00:39 »
Hej!
Jag tycker det ser normalt ut förutom oljan då  ;) 5 månader och röda ben är ett tecken som visar att hormonerna har satt igång ordentligt. Mina tuppar blir ill röda även på låren.
jag tycker inte det ser inflammerat ut, utan lite nya fjädrar på gång och att han är på hugget  ;)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

tottizen

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 15 jun-13 kl 08:58 »
Tack snälla du! :)

Första hönsen här så man är ju lite extra orolig :S

mvh Karin

Dela detta:

* Inloggade just nu

742 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser