Bildtråd- Inredning.

Startat av frukall, 09 Feb-07 kl 14:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Helenan

Så kommer bilder från mitt hönshus:

Helenan

och så värpredena med matautomaten i bakgrunden. Pappskivan är för att de inte ska bajsa i maten...

Mossie

Snart är det dags för inflyttning för "småhönsen", Gandalf och hans hönor Gittan & Gudrun. Vi har använt Elfaskenor och konsoller till pinnarna och gödselbrädan, lätt att lyfta av vid rengöring. Plastmatta på golvet, väggarna målade med vattenburen lackfärg(3 lager), reden från Ikea.
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Mossie

Luftsluss även här :D

Mossie

"Porten" ;D

Lena A

Mossie, oj vad fint det blir för Gandalf & Co!  :D Redena är jättefina, för att inte prata om luftslussen och porten in!  ;D Toppen!

Mossie

Tackar och bugar :D Husse har gjort ett kanonjobb!
Nu är det inne på sista nätningen, sen är han FRI och kan börja med sina "hojjar". ;)

curmbox

Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Lena A

Husse får gärna komma och fixa *vårt* hus.  ;D Hönshuset är ok men vårt behöver en hel del jobb.  

Ytterligare kort på nätningen vill vi gärna se!  :D

Helenan

Ops! Tog visst samma bild två ggr.  :-[ Här visar jag hur jag har fixat för att slippa strö i vattnet... Ovanpå har jag några små glas med kol och snäckskal.

Mossie

Citat från: Lena A skrivet 27 Mar-07 kl 18:34
Husse får gärna komma och fixa *vårt* hus.  ;D Hönshuset är ok men vårt behöver en hel del jobb.  

Ytterligare kort på nätningen vill vi gärna se!  :D
Nu är det ju så här att , trot om ni vill, men vi har just konstaterat att hönsen bor bättre än vi gör ;) Så han får nog stanna här ett tag till ;D Bilder kommer ;D

Lena A

Citat från: Mossie skrivet 27 Mar-07 kl 18:56
Nu är det ju så här att , trot om ni vill, men vi har just konstaterat att hönsen bor bättre än vi gör ;)

Vi tror dig!  ;D Det är samma här!  ;D

Marieberg

Citat från: Mossie skrivet 27 Mar-07 kl 18:56
Nu är det ju så här att , trot om ni vill, men vi har just konstaterat att hönsen bor bättre än vi gör ;) Så han får nog stanna här ett tag till ;D Bilder kommer ;D

Fint, fint bor era höns! Jag blir riktigt sugen på att skaffa små bevingade vänner.
Har de golvvärme också? ;)

Mossie

Nej, ingen golvvärme, men helt dragfritt och isolerat, till skillnad från oss ;)

philips

Här kommer bilder på min hönsgård tagit idag när vi gjort nytt yttertak av plåt och nystädat i huset.

Lena A

Citat från: Mossie skrivet 27 Mar-07 kl 22:24
Nej, ingen golvvärme, men helt dragfritt och isolerat, till skillnad från oss ;)

;D ;D ;D

philips

:P  jag får ej in nästa bild på huset så jag tar ett nytt imon

Skojarbråten

Äntligen har grävgubbarna varit här och kollat och jag har fått pris på markplaneringen kring uthuset! Så snart kommer det nya bilder på hönsgårdar här...  :D

Har skaffat på mig mängder med tvåmeters galvat Gunnebo samt grannens gamla plåttak. Tanken är hönsgårdar runt hela uthuset (som är ca 120 kvm) så att alla kan gå rakt ut från sin respektive "boning" inne i stallet. Ankorna som ska bo i det som nu är garage ska även få en egen liten damm med tillflöde från källa och utflöde i dike i sin utegård. Sen kan alla vara ute utan risk för uppätning. Ska bli så skööönt! :D

Tanken är stor och god och materialet finns men en rulle gunnebostängsel orkar jag knappt rubba... Ingenting är enkelt. :o >:(  Men det ska gå. ;D

Hur som helst, när jag är KLAR ska jag ta massor av bilder och visa.

Vid gott mod!
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

hanzzon

http://www.blogg.sadelmakarnstorp.com/
Baserat på verkligheten

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

462 Gäster, 0 användare