Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124226 gånger)

Vitis

• Skåne
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #160 skrivet: 29 maj-08 kl 20:23 »
Superkul att se alla dessa kreativa lösningar, köksoffa, IKEA-hylla ....

Jag har byggt ett liten hus till våra hönor, man kan inte gå in men hela taket är en lucka så man kommer åt bra ändå. 1x2 m stort är det. Lite smått med inredningen för stora hönor, dom får nog flytta till ett riktigt hus såsmåningom så kan man ha detta lilla hus till dvärghöns med anpassad inredning.

Vitis

• Skåne
« Svar #161 skrivet: 29 maj-08 kl 20:24 »
En bild till :

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #162 skrivet: 29 maj-08 kl 20:40 »
Åh så fint Vitis, och så fiffigt sen, detta måste jag visa för gubben. På så sätt kan vi ju bygga ett hönshus i lugn och ro sålänge men ändå skaffa hem nåra hönepönor  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #163 skrivet: 15 jun-08 kl 11:38 »
Så här blev min kycklingkammare, här bor ruvhönan med de små när de är nykläckta. Avskilt men med ögonkontakt till resten av flocken. Måste erkänna att det blev bättre än förväntat eftersom det fungerar även praktiskt ;D
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Bovanägare

• Gäst
« Svar #164 skrivet: 11 sep-08 kl 11:57 »
Vilka jättefina lösningar ni kommer på. Ser så fräscht och fint ut på alla bilder. :D.

Therese K

• Skåne
« Svar #165 skrivet: 11 sep-08 kl 19:23 »
Hej! Här kommer lite bilder på mitt hönshus..tagna innan hönsen flyttade in :)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Therese K

• Skåne
« Svar #166 skrivet: 11 sep-08 kl 19:24 »
En till :)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #167 skrivet: 11 sep-08 kl 20:23 »
Ja, jag får väl lägga in några bilder jag med :) Några höns bor det inte där ännu, vi väntar fortfarande på dem... det är 2 veckor kvar tills våra dvärgkochinkycklingar kläcks!

Sittpinnar och lite matskålar. Redena är till höger.

Redena... som nu sitter lite väl högt - de ska sänkas.

Hönshuset utifrån... ja, inte så vackert, jag vet.  :-[ Nästa år blir det hönsgård där veden ligger, det är i den bortre boxen hönsen skall bo i vinter. Till våren skall jag bygga om ordentligt i den hitre boxen och göra lite bättre där.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #168 skrivet: 12 sep-08 kl 17:04 »
En till :)

Är det ett gammalt skåp eller nåt som har blivit reden? Fint!  :D

Therese K

• Skåne
« Svar #169 skrivet: 12 sep-08 kl 20:52 »
Hi hi.. :) nej, jag har faktiskt byggt det själv av sånt som jag hittade i ladan..reglar som jag fått av min far, hittade panel som var helt oanväng som det blev väggar av, andra brädor och playwood fick bli golv och tak, kvast skaft som hindrar äggen från att falla ur, sen så skulle det bli rött men i stället blev det rosa! Ok, gör inget för det är ju flickor som ska bo i det, och det är mitt bonus barn på 10 år som har målat ;D

Katrin

« Svar #170 skrivet: 21 sep-08 kl 20:53 »
Hej därute alla hönsägare!
Har varit och tagit lite interiörbilder i mitt
hönshus.
Jag har en plåt under sittpinnarna och en hylla där
en ny sittpinne är uppsatt.
I redena provar jag nu med pappersklipp från en bank.
Det ser ljust och fräscht ut och hönorna verkar gilla det.
Jag har en stor utgång (den funkar bra) och en kattlåda
med sandbad (undulatsand med extra snäckskal).
Vid elementet står en behållare med äggskal och en skål
vatten.
Senare kan jag visa vilka som bor i detta hus.

tuva-li

• Gäst
« Svar #171 skrivet: 21 sep-08 kl 23:01 »
...och en kattlåda
med sandbad (undulatsand med extra snäckskal).

Smart! Den idén snor jag från dig  ::)
Jag har en vanlig plastlåda, men med en kattlåda får man ju en extra "sprättkant" som kanske håller kvar lite mer sand...
Jag har ju en kattlåda ståendes ute i förrådet, att jag inte tänkt på det. Tack!

Marjano

• Småland
« Svar #172 skrivet: 26 sep-08 kl 22:19 »
Det går ganska enkelt att åtgärda. Ta bara lite tyg och häng dit så att hålet blir mindre. Det har jag gjort och det fungerade aldeles urmärkt. Det är sedan lätt att ta bort och tvätta eller hänga dit nya om det behövs.

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #173 skrivet: 27 sep-08 kl 10:30 »
Citera
Här kommer några av mina små vänner som bor hos mig.
Ett tips, sätt in bilder på era höns i tråden mini bildbibliotek högst upp på sidan övrigt om höns.  :)
Så detta kan fortsätta att vara en tråd för inredning.
« Senast ändrad: 27 sep-08 kl 10:32 av LM »
Gotlandskaniner, genbank.

Sirpa

• -
« Svar #174 skrivet: 27 sep-08 kl 11:00 »
Ett tips, sätt in bilder på era höns i tråden mini bildbibliotek högst upp på sidan övrigt om höns.  :)
Så detta kan fortsätta att vara en tråd för inredning.

Jag har flyttat bildern på de söta hönsen dit.
Hoppas det är ok för alla.  :)

/Sirpa
Höns och Liljor i min trädgård.

yrhönan

• Lökshus
« Svar #175 skrivet: 28 sep-08 kl 11:39 »
Bilder på ett av våra dubbelreden samt på sittpinnarna med gödselbingen under.

/håller genbanksanslutna blommehöns.

jasmine83

• Uppland
« Svar #176 skrivet: 08 okt-08 kl 15:23 »
Gud så kul att se alla bilder. Jag önska lite fler bilder på hur ni har gjort med gödsel binge under sittpinnarna. Några tips?
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #177 skrivet: 09 okt-08 kl 22:43 »
I dagarna har jag möblerat om lite inne i hönshuset. Jag ville få hönsens yta att bli mer effektiv. Deras trappa upp till sittpinnarna har jag tagit bort och ersatt med en stadig stubbe. Denna fungerar bra, det visade lilla Mini-Lisa redan första dagen! Ett skutt upp på stubben och sedan några flax upp till den nya anflygningspinnen.
Ett sandbad har de små liven med fått. Nu när det börjar bli blött ute har jag satt in en kattlåda av plast med sand och fin jord, men hönsen har ännu en ganska tveksam inställning till den!
Jag köpte ett fodertråg och det känns som om utfodringarna blivit lite lugnare nu. Mamma Svart-Stina är ganska tuff mot sina snart vuxna barn, men nu får alla bättre plats att komma till och äta.

Foderautomaterna flyttade jag in under gödselskivan, ska hänga upp vattenautomaten i en kedja med, för det hamnar alltid spån i vattnet. Varje dag!

Jag har även tagit bort plastmattan på deras gödselskiva och lagt dit tidningspapper istället, bara att ta ut och lägga i komposten.

Minstingen Mini-Lisa passar på att norpa lite av matresterna.

Hälsningar
Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

tuva-li

• Gäst
« Svar #178 skrivet: 05 mar-09 kl 16:34 »
En liten automat för snäckskal, byggd efter principen "man tager vad man haver"  ;D
Och den här gången hade jag en brevlåda...

Och om inte bilden funkar så finns det en länk här:

http://koolaviola.blogspot.com/2008/12/snckskal-i-brevldan.html
« Senast ändrad: 05 mar-09 kl 16:38 av Koola Viola »

Lycka

• Ångermanland
« Svar #179 skrivet: 05 mar-09 kl 18:21 »
Brevlåda var ingen dum idè :D
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser