Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124236 gånger)

Lena A

Re:Bildtråd- Inredning.
« Svar #100 skrivet: 14 jul-07 kl 18:04 »
Ja, det är ju inte klokt vad fint det blev!  ;D Jag gillar blommorna på väggen.  ;)  Det gör nog hönsen med.  ::) ;)

Margit

• Gäst
« Svar #101 skrivet: 15 jul-07 kl 21:43 »
Görsnyggt!!! Har varit på landet över helgen och inrett hönshuset, målade med halvblank färg osv. tänkte ta med dem på semestern nästa år...? Hoppas det funkar  :-\ det är en bit att åka men jag har byggt en schysst transportlåda till dem...och där har de 6 hektar att springa på  ;)

Jag ser att du har en vägg av plåt, det är säkert lätt att hålla rent! Smart!  :) Jättefint!!!

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #102 skrivet: 15 jul-07 kl 23:15 »
Görsnyggt!!! Har varit på landet över helgen och inrett hönshuset, målade med halvblank färg osv. tänkte ta med dem på semestern nästa år...? Hoppas det funkar  :-\ det är en bit att åka men jag har byggt en schysst transportlåda till dem...och där har de 6 hektar att springa på  ;)

Jag ser att du har en vägg av plåt, det är säkert lätt att hålla rent! Smart!  :) Jättefint!!!

Plåtväggen är eg. en mellanvägg från tiden då det var kombinerad hundkoja (modell stor) och hönshus, den fick sitta kvar så att man har möjlighet att dela av om man vill avla olika raser.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Helenan

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 29 jul-07 kl 20:13 »
Här är en bild på min nyinredda vaktelbur. Fint va :-[ ???

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #104 skrivet: 29 jul-07 kl 21:07 »
Här är en bild på min nyinredda vaktelbur. Fint va :-[ ???

Jättefint och vilka fina färger på dina vaktlar !!
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #105 skrivet: 21 jan-08 kl 14:18 »
*putt upp*

Jag hade själv tänkt leta rätt på den här och lägga in bilder från mitt hönshus. Men den låg långt ner... sida 62 eller nåt... (gick inte söka...)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Sörbo

• Hälsingland
« Svar #106 skrivet: 21 jan-08 kl 15:44 »
Hej! Här kommer en bild på delar av min inredning,det är även burar till Höger och Vänster om denna bur.

Sörbo

• Hälsingland
« Svar #107 skrivet: 21 jan-08 kl 15:45 »
Sorry.."glömde" bilden ;)

Melica

« Svar #108 skrivet: 21 jan-08 kl 23:27 »
*putt upp*

Jag hade själv tänkt leta rätt på den här och lägga in bilder från mitt hönshus. Men den låg långt ner... sida 62 eller nåt... (gick inte söka...)

Eftersom det är så svårt att söka gamla trådar, och många har problem att hitta det de söker, har jag försökt beskriva hur man får större chans att hitta rätt.

Gör så här för att hitta gamla trådar:

1. Klicka på bilden av ett förstoringsglas. (Inte på ordet "Sök")

2. Klicka på "Avancerad sökning"

3. Skriv in ordet du vill söka efter i rutan "Sök efter:". Använd så ovanliga ord som möjligt.

4. Gå längst ner på sidan. Ta bort bocken framför "Markera allt", genom att klicka på bocken i rutan framför ordet.

5. Sätt i en bock framför "Höns, ankor, gäss och andra fjäderfän" (eller vilken tavla du nu vill söka i).

6. Längst ner finns en viktig ruta: "Maximal ålder för senaste inlägg:" Där står "0 timmar + 60 dagar". Det vill säga, den söker bara två månader tillbaka. Ändra till 0 timmar + 730 dagar om du vill söka två år bakåt istället. Du kan ange vilka tider du vill.

7. Är det ett vanligt ord du söker efter kan du behöva ändra hur många sökresultat som ska visas också.

8. Klicka på "Sök"

9. Lycka till!!! Det är inte alltid jag hittar det jag letar efter heller...
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Tindranu

• Småland
« Svar #109 skrivet: 22 jan-08 kl 20:32 »
Rolig tråd som jag då tidigare helt missat....

"Mitt" hönshus har växt lite på längden sen jag började intressera mig för hönsen.
Nu har vi nått bort ända till fårskallarna, tre små sektioner har blivit ett stort fint tycker jag.
Sista sektionen rök i helgen.... o hussen hördes muttra nåt om att "hela ladugården snart är ett hönshus..."  Ja, va trevligt! Tänkte jag då... ::)  men jag   sa inget såklart....!  :-X

Mvh Tindranu
« Senast ändrad: 22 jan-08 kl 20:33 av Tindranu »
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Stavern

• Norge
« Svar #110 skrivet: 27 jan-08 kl 15:54 »
En jättekul tråd tycker jag.....flera bilder!!!

Blir så sugen å börja med höns NU...men måste nog hålla mej til tåls en liten stund till....

När det blir dags ska jag bygga om en friggebod till hönshus.....den er på i underkant av 6 kvm. Tänkte att ca 4 kvm ska vara till hönsen...och närmast ingången ska jag ha foder och annat som jag behöver.

vad tycker ni...är 4kvm i minsta laget eller?? Har hört att man kan ha 1-2 höns /kvm....

mvh Stavern :P
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Stavern

• Norge
« Svar #111 skrivet: 28 jan-08 kl 10:51 »
flera, flera, flera !! :o
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Stavern

• Norge
« Svar #112 skrivet: 29 jan-08 kl 10:52 »
Här virker det som det er totalt öde numera....hadde jag haft några bilder på et hönshus hadde jag lagt dem in....men har inte byggt det ännu

Please....om det er några flera som har bilder på sina hönshus....sätt dom in=).

Tindranu

• Småland
SV: Re:Bildtråd- Inredning.
« Svar #113 skrivet: 02 feb-08 kl 09:01 »
Här virker det som det er totalt öde numera....hadde jag haft några bilder på et hönshus hadde jag lagt dem in....men har inte byggt det ännu

Please....om det er några flera som har bilder på sina hönshus....sätt dom in=).

I helgen ska jag bygga om så att alla grupper får varsin del av hönsgården, jag lovar ta fler bilder o visa er!!
Har längtat så efter det här, ska bli himla skönt o få igång en riktig delning.
Har på vägen ombestämt mig lite. Det var smart med kompostgallret men, de där klipsen som knäpper är skitsvåra att öppna med.
Måste nog tänka om lite. Har ju tre dörrar på hönsgården, tre vägar in, så jag bygger nog så jag utnyttjar alla dörrarna, och bara har EN gård med såna där klips....
Vi får se, här utgår vi från att bygga o göra om tanken när vi stöter på problemet!!
Mvh Tindranu
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Bovanägare

• Gäst
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #114 skrivet: 03 feb-08 kl 12:23 »
Här är lite bilder från mitt hönshus.

Margit

• Gäst
« Svar #115 skrivet: 03 feb-08 kl 13:50 »
Fint Bovanägare!!
Vilken häftig kam de har  8)

Om man klickar på bilderna blir de större (detta märkte inte jag förrän nu  :-[) men Tindranu - vart tog dina fina bilder vägen? ???

Tindranu

• Småland
« Svar #116 skrivet: 03 feb-08 kl 15:57 »
Fint Bovanägare!!
Vilken häftig kam de har  8)

Om man klickar på bilderna blir de större (detta märkte inte jag förrän nu  :-[) men Tindranu - vart tog dina fina bilder vägen? ???

Hej!
Jag la ju mina fina bilder i den tråden om att dela hönsen... Hmmm.... kanske dumt, men...
Jag ska se om jag kan länka dit härifrån kanske...ska bara klura lite... ::)
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=30736.0

Undrar om det funkar nu....?

Mvh Tindranu

Margit

• Gäst
« Svar #117 skrivet: 03 feb-08 kl 16:40 »
Ja men gud så korkad jag är...det var ju där jag såg dem  :-[ :-[

yezzika

• Bohuslän
« Svar #118 skrivet: 04 feb-08 kl 10:57 »
Har inga bilder på mitt hönshus just nu (det har för tillfället blivit ett upplag för kraftfoder till hästarna + lite annat...... skräp ::) ) men så fort jag får ändan ur vagnen så ska jag nog kunna släpa med mig kameran ut.
Har även ett fristående litet hus som jag hade där vi bodde förut, tyvärr är det nerplockat i delar (japp, det var väldigt praktiskt att kunna göra så när vi flyttade) ska nog ha foto på det med någonstans.

Återkommer !  :D
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

yezzika

• Bohuslän
« Svar #119 skrivet: 04 feb-08 kl 11:41 »
Nu ska vi se, försöker få in lite bilder här.

http://www.pixbox.se/pic_show_id18228698.html
« Senast ändrad: 04 feb-08 kl 11:53 av yezzika »
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 1 användare
Lomsmyran

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser