Jag kan bara hålla med vad de andra sagt om dvärg kochin trots att det har kommit att bli "min ras". Jag älskar dem för att de är små, söta, trevliga och fina att titta på och så finns det så jätte många fina färgvarianter (vill ha allihopa) De värper små goda ägg men när de lagt ett visst antal så vill de ruva och det är banne mig lika svårt att få till världsfred som att avbryta en sur kochinhöna

En ruvande höna, ägg eller ej kan ta ett par månader på sig att komma igång igen och då har det blivit höst och de börjar att rugga... vilket innebär att de inte lägger så många ägg

Efter ytterligare någon månad eller två så är det vinter och med hjälp av värmelampa och extra ljus så kan man få dem att klämma ur sig ytterligare några ägg innan vårsolen gör entre igen och alla sätter fart på äggproduktionen igen
Trots detta så är jag mer än nöjd med de ägg jag får. Vi är bara två personer i familjen och äter inte jätte mycket ägg. Jag kommer i alla fall att komplettera med en annan ras, främst för att få lite större tuppar i grytan