Känns som rätt årstid att fundera på snöblad

Hittade detta frontmonterade snöblad när jag höll på och röjde runt på gården. Stått ute länge, och varit övertäckt av gräs mossa men verkar helt så det borde gå att få ordning på. Enda kruxet är att jag inte riktigt fattar hur et är tänkt att det skall fungera och så känns det som att det fattas någon del till själva front upphängningen.
Som den ser ut nu är själva "front järnet" instucket i öglan på snöbladet och så är det i stuckit en järn pinne. Till den andra änden på front järnet går kedja och fjäder från respektive arm till snöbladet. Dessutom sitter det bult på frontjärnet som jag funderar på om den är till för att fäste i traktorn.
Själva bak upphängningen är jag mer med på fästen som skall sättas i jordbruksdraget och vajrar som skall sättas i hyraularmarna. Det jag funderar på då är om bladet bara får en lyft funktion eller om det kommer att gå att vinkla på något sätt som jag inte lyckats lista ut ännu.
Skulle vara glad om någon klok människa ville kolla på bilderna och förklara hur bladet är tänkt att fungera.