Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värp eller tillväxt??  (läst 907 gånger)

tottizen

• Västergötland
Värp eller tillväxt??
« skrivet: 13 maj-13 kl 11:18 »
Hej.
En av 5 har börjat värpa. 1 till börjar snart.(silkes)
1brahmatupp född 25te januari och två brahmahöns födda 14 februari.

Mitt tillväxtfoder börjar ta slut. kan jag ge alla värpfoder eller missar de små nåt i kosten då? de bor och äter ihop, har blandat maten innan.

Kan alla få värp så är det toppen, för då kan jag åka och köpa ekologiskt (bara det som naturnära hade inne=))

De äter mask och sånt gott oxo.

Tacksam för svar då jag snart ska resa bort så jag kan köpa in rätt foder till höne-vakten=)

karsan

• Södermanland
SV: Värp eller tillväxt??
« Svar #1 skrivet: 13 maj-13 kl 12:15 »
Om du läser lite tidigare trådar så upptäcker du att värpfoder inte är bra till växande höns. Inte för att de missar nåt utan för att de får för mycket kalk.  Allfoder plus snäckskal separat till de som vill ha (= värpare) är vad jag skulle ge.

tottizen

• Västergötland
SV: Värp eller tillväxt??
« Svar #2 skrivet: 13 maj-13 kl 12:19 »
Det finns nog bara tillväxt eller värp på naturnär :/ Och inget ekologiskt tillväxt. Attans oxo. då får jag köpa tillväxt. Äter de av den sorten som är bäst eller förstår de inte?

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser