Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många är lagom?  (läst 1113 gånger)

Teo!

• Uppland
Hur många är lagom?
« skrivet: 09 maj-13 kl 15:29 »
hur många höns är det lagom att ha i ett hus på 2,4-2,6 kvm och en gård på ca 25 kvm? de får gå ute fritt ofta.
mvh
Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hur många är lagom?
« Svar #1 skrivet: 09 maj-13 kl 15:31 »
Ca 5-7 hönor kan vara lagom, om inredningen är smart. Då kan de hålla värmen hyfsat på vintern också.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

skogsbonne

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 09 maj-13 kl 19:07 »
jag skulle ha ca 10 max 15 st där om man har tex bajs bräda så man kan ha tex reden och mat under där

rosita51

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 09 maj-13 kl 20:46 »
Vårt hönshus är ca 2,6 kvadratmeter och vi har redena under bajsbrädan och fri golvyta under. 6 hönor och 1 tupp samsas om platsen och det går bra. De går oftast fritt i nästan hela trädgården, utom när vi inte är hemma och då går de i en hönsgård på 26 kvadratmeter.
MVH Rosita zon 1

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser