Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Angående befruktning  (läst 747 gånger)

Vildrosens

• -
Angående befruktning
« skrivet: 07 maj-13 kl 11:25 »
Jag har en vit leghornhöna vars ägg inte blir befruktade, tuppen är hennes bror. De andra hönsens ägg har bra befruktning. Är hon steril månne? är det vanligt? Typiskt när man vill ha fler vit leghorn.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Angående befruktning
« Svar #1 skrivet: 07 maj-13 kl 11:40 »
Så tuppen befruktar de andra hönornas ägg, men inte den här hönan? Och du är säker på att äggen är obefruktade? Då är det troligen något fel på hönan.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Vildrosens

• -
« Svar #2 skrivet: 07 maj-13 kl 11:44 »
Ja jag börjar tro det :( Det är bara en liten vit prick i hennes gulor medans det är "bullseye" i de andras, jag kanske ser dåligt men det är så jag har fattat att det ska se ut.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 07 maj-13 kl 12:39 »
Fast ett obefruktat ägg brukar ha en hyfsat stor och ojämn fläck. Kanske är ringen så svag att du inte ser den? Prova att lägga några ägg i kläckare, så vet du sedan.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Vildrosens

• -
« Svar #4 skrivet: 07 maj-13 kl 16:19 »
Dessa har bara en liten vit prick, de andra skarp cirkel runt. Jag testar och lägger i ett par till nästa omgång så får vi se om det blir bättre resultat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser