Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill köpa korn/vete blanding till höns  (läst 1947 gånger)

Siondee

• Östergötland
Vill köpa korn/vete blanding till höns
« skrivet: 01 maj-13 kl 12:35 »
Undrar om nån har någon bra sida/länk till nåt ställe man kan köpa foder till hönsen som inte är lantmännens eller granngårdens färdigblandade?
Bor i Östergötland på gränsen mot Sörmland  men kan man skicka efter och få levererat en pall så hade det funkat lika bra som att åka och hämta.
Skaffade höns för att få bra ägg och kött till min familj och blir lite skeptisk när man läser om alla olika färdigfoder och gmo.
Tacksam för svar

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: Vill köpa korn/vete blanding till höns
« Svar #1 skrivet: 09 maj-13 kl 13:25 »
Granngården tillverkar inget foder men säljer bl.a lantmännens. Säden i deras foder kommer från vanliga sädesbönder i Sverige. Samma bönder som säljer samma säd till hönsägare på sin gård!
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 maj-13 kl 05:52 »
Undrar om nån har någon bra sida/länk till nåt ställe man kan köpa foder till hönsen som inte är lantmännens eller granngårdens färdigblandade?
Bor i Östergötland på gränsen mot Sörmland  men kan man skicka efter och få levererat en pall så hade det funkat lika bra som att åka och hämta.
Skaffade höns för att få bra ägg och kött till min familj och blir lite skeptisk när man läser om alla olika färdigfoder och gmo.
Tacksam för svar

Vi kan säkert fixa foder till dig och få det skickat till dig. Skicka pm eller mail om det är intressant,

Dajen

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 13 maj-13 kl 07:37 »
Du kan köpa även "oblandat" vete och korn på Granngården. Samma som jag köper av min bonde för 2 kr/kg, men på Granngården tar de drygt det tredubbla... Svenska Foder finns väl lite här och där också, säljs bl a på Citygross, och på en del byggvaruhus osv. Även de har "rent" vete/korn. Återförsäljare kan man hitta på deras hemsida. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 2 användare
fall, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser