Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mönster på svenska till denna  (läst 1191 gånger)

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
mönster på svenska till denna
« skrivet: 04 feb-07 kl 15:33 »
hejsan

« Senast ändrad: 10 feb-07 kl 11:27 av SarLa »
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

stenfalk

• Gäst
Re:mönster på svenska till denna
« Svar #1 skrivet: 09 feb-07 kl 10:31 »
Hej

Våga försöka sticka på engelska är mitt råd. Det är inte så svårt som man tror. Engelska mönster är ofta mycket tydligare skrivna än svenska, och man behöver bara lära sig några ord och förkortningar för det vanligaste grejorna i stickning för att förstå dem. Och kör man fast någonstans är det bara att fråga på något forum.
Jag kan hjälpa dig med de första enklaste uttrycken du behöver kunna för att komma igång
CO= cast on - lägg upp
BO= bind off - maska av
k = knit - rät maska
p = purl - avig maska
sl 1 = slip one - lyft en maska som om den skulle stickats rät
sts = stitch - maska
gauge - stickfasthet

Behöver du mer hjälp får du gärna maila mig privat så förklarar jag gärna, men prova att läsa rad för rad så ska du se att du förstår mer än du tror.
petersson_emmy at yahoo punkt se

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
Re:mönster på svenska till denna
« Svar #2 skrivet: 10 feb-07 kl 11:28 »
hmm ...min tanke var att försöka få bort denna tråd

funkade inte ssåå bra .. tackar för all hjälp
 ::) ;D
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser