Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drängskjorta.  (läst 13132 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:Drängskjorta.
« Svar #20 skrivet: 13 feb-07 kl 01:23 »
Det går inte alls, för jag stickar döskallevantar istället. Det var 100 år sedan jag stickade mönster med färg och jag har stickor nr. 2,5. Och jag märker fasiken att jag behöver glasögon.

Men, tillbaka till skjortan. Har hittat en tråkig maskinvävd linnedamast, som ska färgas fräsch igen. Projektet är inte dött, bara vilande.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #21 skrivet: 13 feb-07 kl 13:17 »
Det finns inga döda projekt, bara i vardande!  ;D
« Senast ändrad: 13 feb-07 kl 13:17 av Nettus »
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

mirakel

• Närke
« Svar #22 skrivet: 13 feb-07 kl 19:51 »
Snygga skjortor allihopa! Förra våren sydde jag en sån där för hand som bröllopsgåva till man karl (tog Jääättemånga härligt meditativa timmar. Å han hade den på bröllopet  :D) Det var fantastiskt att känna långsamhetens MAKT över materialet på ett helt annat sätt än vad man känner när man syr på maskin.  

;)
Måste bara blinka lite åt Eulalia för de vackra spanska orden!

Norrgårds Anna

« Svar #23 skrivet: 13 feb-07 kl 23:53 »
Åhhh... jag blir så inspirerad när jag läser denna tråden. Älskar dessa underbara skjortor *suck* Ska försöka spara ihop pengar till en schysst symaskin snarast!

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser