Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bli av med löpkatta  (läst 5920 gånger)

timmertomten

  • Inlägg: 257
Bli av med löpkatta
« skrivet: 17 mar-13 kl 08:27 »
Det har vart en löpkatta här och stått och jamat utanför mitt fönster för andra natten i rad, nån som vet ett bra sätt att bli av med den jäveln? Nu menar jag inte döda eller skada, men få den att springa nån annanstans, helst hem. Jag vet inte var den bor, men tror den bor nära. Det enda jag kommer på är på att spruta vatten på den, men det är lite halvtaskigt iom att det e typ nån minus ute. Men vafan den har hållit mig vaken i två nätter nu och det är också taskigt. Finns det nån lukt eller nåt som dom inte tycker om? eller om man kunde skrämma på nåt vis? Men katter verkar ha lite guldfiskminne mot skrämsel.
Nu hör jag den jävlen igen så nu skall jag ut, faan ta den! >:D

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #1 skrivet: 17 mar-13 kl 11:23 »
Har du någon hankatt?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #2 skrivet: 17 mar-13 kl 11:25 »
Spruta du vatten. Katten lär inte frysa av det. Deras päls tål en hel del så länge dom inte blir doppade i vattnet.
//Luff

TiB

  • Inlägg: 3494
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #3 skrivet: 17 mar-13 kl 12:31 »
Måste va något som luktar hankatt innanför ditt fönster  ;D Prova med ett  bad och lite lukt-gott-vatten  ;)

Men ärligt talat så kanske hon är både gravid och hemlös, och tänker flytta in. Katter är ju rätt egensinniga.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #4 skrivet: 17 mar-13 kl 12:36 »
Lite utspätt Citron-diskmedel i en blomspruta över området du vill ha ifred.  Prova, och låt oss gärna få veta om det funkar!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vindensbonig

  • Gäst
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #5 skrivet: 17 mar-13 kl 12:40 »
Det har vart en löpkatta här och stått och jamat utanför mitt fönster för andra natten i rad, nån som vet ett bra sätt att bli av med den jäveln? Nu menar jag inte döda eller skada, men få den att springa nån annanstans, helst hem. Jag vet inte var den bor, men tror den bor nära. Det enda jag kommer på är på att spruta vatten på den, men det är lite halvtaskigt iom att det e typ nån minus ute. Men vafan den har hållit mig vaken i två nätter nu och det är också taskigt. Finns det nån lukt eller nåt som dom inte tycker om? eller om man kunde skrämma på nåt vis? Men katter verkar ha lite guldfiskminne mot skrämsel.
Nu hör jag den jävlen igen så nu skall jag ut, faan ta den! >:D
Släpp in stackaren istället så du får sova :)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #6 skrivet: 17 mar-13 kl 12:49 »
Inte om hon är löpsk ...  ::)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Bonnafan

  • Gäst
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #7 skrivet: 17 mar-13 kl 13:00 »
Prova men Hagelbössa det brukar funka bra,  då blir det töst sedan :)

TiB

  • Inlägg: 3494
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #8 skrivet: 17 mar-13 kl 13:01 »
Släpp in stackaren istället så du får sova :)

Är det bara jag och mumriken här som har ett hjärta i kroppen?  o:)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

vindensbonig

  • Gäst
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #9 skrivet: 17 mar-13 kl 13:05 »
Inte om hon är löpsk ...  ::)
Det finns värre löpska än en stakars husa vill katta ;)

vindensbonig

  • Gäst
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #10 skrivet: 17 mar-13 kl 13:08 »
Prova men Hagelbössa det brukar funka bra,  då blir det töst sedan :)
Jadet ska väll va en bonnafan till det för något annat klarar dom väll inte av  ;)

Bonnafan

  • Gäst
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #11 skrivet: 17 mar-13 kl 14:19 »
Too Dää :)

vindensbonig

  • Gäst
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #12 skrivet: 17 mar-13 kl 14:21 »
Japp  :)

timmertomten

  • Inlägg: 257
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #13 skrivet: 17 mar-13 kl 14:22 »
Har du någon hankatt?

Nej, kanske hade varit den bästa boten att skaffa en sån och släppa ut.  ;)

Måste va något som luktar hankatt innanför ditt fönster  ;D Prova med ett  bad och lite lukt-gott-vatten  ;)

Men ärligt talat så kanske hon är både gravid och hemlös, och tänker flytta in. Katter är ju rätt egensinniga.

Hahaha, kul att vara tilldragande för nån iaf  :-\

Prova men Hagelbössa det brukar funka bra,  då blir det töst sedan :)

Hade jag haft en bössa hade det varit nära imorse även om det är en smula hårt och orättvist.

Lite utspätt Citron-diskmedel i en blomspruta över området du vill ha ifred.  Prova, och låt oss gärna få veta om det funkar!


Ja, det skall jag prova om den kommer tillbaka, den satte som sagt igång igen efter att varit tyst en timma när jag som bäst skrev inlägget imorse och smidde planer. Beväpnad med morgontofflorna i var hand sprang jag ut och jagade den ett tag. Sen var det lungt hela dan, men NU precis fanimej nu kom den tillbaka...jag skall investera i diskmedel imorgon och avlägger rapport och nu går jag ut med tofflorna igen...enerverande jävla varelse

Helena R

  • Inlägg: 1862
  • Maskinförare
    • Östergötland
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #14 skrivet: 17 mar-13 kl 15:05 »
Haha det är väl inget. Jag har två löpkattor inne och en hankatt i eget rum. Bara att slå dövörat till. ;)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #15 skrivet: 18 mar-13 kl 14:54 »
Haha det är väl inget. Jag har två löpkattor inne och en hankatt i eget rum. Bara att slå dövörat till. ;)
Hur står du ut!?  :o
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #16 skrivet: 18 mar-13 kl 15:14 »
Haha det är väl inget. Jag har två löpkattor inne och en hankatt i eget rum. Bara att slå dövörat till. ;)

Ett bra råd är ju att ta och kastrera de där katterna illa kvickt! Det finns tillräckligt många hemlösa katter i Sverige utan att det ska behöva bli ännu fler. Vill man ha fler katter sen så finns det ju hur många katthem och organisationer som helst som omplacerar hemlösa katter.

Och för de jävla idioter som börjar prata om hagelbössa så fort något sådant här nämns, tänk på att det är någons katt, även om ni inte tycker om katter så tänk på personen som äger den. Visst har de gjort skitfel som inte kastrerat sin katt och/eller håller den inomhus. Men det ska väl inte behöva dödas hela tiden?

(jag avskyr skällande och lösspringande hundar t ex, jag går inte runt och skjuter grannens hundar bara för att jag inte får sova på natten, jag pratar med honom istället, inte för att det hjälper iofs för han har ingen hjärna)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #17 skrivet: 18 mar-13 kl 17:45 »
Rakadero: Jag vet inte, men Helena R kanske är kattuppfödare? Men jag håller med dig, både om att kastrera katter och att inte använda hagelbössa!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #18 skrivet: 18 mar-13 kl 17:56 »
Helena R verkar ju hålla reda på sina jamare i alla fall.  De springer inte ute och stör andra människor.  Hur Helena vill ha det hemma hos sig är hennes ensak.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Helena R

  • Inlägg: 1862
  • Maskinförare
    • Östergötland
SV: Bli av med löpkatta
« Svar #19 skrivet: 18 mar-13 kl 19:30 »
Hihi jo jag är kattuppfödare. Tack till er som "försvarat" mig även om det inte behövs. :) Den ena katten som löper är dock en bondkatt som jag vaktar mycket noga för jag vill absolut inte att hon ska bli parad. Detta är hennes första riktiga löp så så fort det är över ska hon kastreras.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

440 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser