Tack för tipset Jag ska flytta till ett ställe i John Bauerskog med mycket stenar och mossa. Tror du att det fungerar att pensla filmjölk på en gammal träträdgårdsmöbel oxå?
Hoppas att det fungerar. I så fall behöver jag många liter... John Bauerskog *Suck*
Prinsen, har du så många trädgårdsmöbler och förresten, du är välkommen att komma dit o sukta lite
Tack så mycket. Man kanske kan få en guidad tur i John Bauerskogen? Jag kanske kan passa på att leta lite mark i dina trakter.
Jodå, jag vill gärna guida dej, men kravet är att du inte har kilten och sombreron på dej när du kommer. Folket här ute är lite fördomsfulla
Tror du att det fungerar att pensla filmjölk på en gammal träträdgårdsmöbel oxå?
Jag tror inte det är lyckat med mossa på trädgårdsmöbler, om det är så att man vill sitta i dem. De ruttnar ganska snabbt med mossa som binder fukt.
mossa är fint
Kolla in detta. Tyg med mossmönster.
Varning för bohuslänningar! De skrapar bort mossa från stenbumlingar för de tycker att stenar s k a vara nakna.
Jag brukar odla mossa på krukor eller mossa på stenar.Recept: 1 flaska öl, 1msk socker, 1 liter önskad mosshack blanda och pensla på.