Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vedspis, varmvattenberedare  (läst 3454 gånger)

Sommartorparn

Vedspis, varmvattenberedare
« skrivet: 25 jan-07 kl 10:35 »
I vår vedspis finns det en kopparinsats för uppvärmning av vatten, men den har buktat ut sig och fastnat i murstenen bredvid. Jag har försökt få ut den, men den sitter stenhårt. Är det någon som har ett tips på hur man kan "bukta in" den igen eller på annat sätt få ut den. Skulle i och för sig vara praktiskt att få varmvatten på det sättet.

Sommartorparn

Re:Vedspis, varmvattenberedare
« Svar #1 skrivet: 25 jan-07 kl 16:16 »
Lyfta på spisen? Okej, jag ska försöka. Det här med verktyg är ju lite knepigt, för jag får inte in någonting mellan behållaren och muren på sidan, inte för att jag har varit särskilt brutal, trodde att kopparbehållaren kanske kunde ta skada. Men jag ska testa igen när det blir vår. Tack för tipsen!

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
Re:Vedspis, varmvattenberedare
« Svar #2 skrivet: 27 jan-07 kl 22:07 »
Hej!

Funderar lite på om man på något sätt kan suga ur luften ur varmvattenberedaren, och att den på så sätt buktar inåt i stället för utåt. Svårt kanske att få allt tätt, emellertid.

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

634 gäster, 2 användare
Efwa, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser