Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alpackor  (läst 1392 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
Alpackor
« skrivet: 01 mar-13 kl 17:22 »
Hej å hallå, någon som vet vart man kan köpa alpackor? Och dom kostar?

Halte

• Gäst
SV: Alpackor
« Svar #1 skrivet: 01 mar-13 kl 17:27 »
Läste du dagens NT? :)
Ring dem och kolla? De borde ju vara intresserade av att fler i närheten börjar med uppfödning, plus att de kanske kan köpa ullen av dig..

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 01 mar-13 kl 17:31 »
Se under "Øvriga djur sæljes" hær på forumet. Dær finns en annons på två ston med føl vid sidan. Om dom ær kvar eller ej kan jag inte veta, men du får væl skicka pm till sæljaren.

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 02 mar-13 kl 10:40 »
Läste du dagens NT? :)
Ring dem och kolla? De borde ju vara intresserade av att fler i närheten börjar med uppfödning, plus att de kanske kan köpa ullen av dig..

Jo, och jag såg dom på Tv oxå och blev helsåld❤! Jag kan ju inte förlika mej med slakten av fåren, det är lika jobbigt varje gång, och nåt djur måste man ju ha för att hålla själen glad och markerna  öppna. Att investera i ett par stycken känns som en underbar tanke, dom är så fina. Jag ska börja forska runt på allvar tror jag.

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 02 mar-13 kl 10:42 »
Se under "Øvriga djur sæljes" hær på forumet. Dær finns en annons på två ston med føl vid sidan. Om dom ær kvar eller ej kan jag inte veta, men du får væl skicka pm till sæljaren.

Jag har varit inne och tittat på annonsen, vet inte om dom finns kvar men alla förslag och synpunkter är välkommna.

sisel

• Småland
« Svar #5 skrivet: 02 mar-13 kl 16:03 »
30-31/3 är det alpackautställning i Mjölby med 150 djur anmälda! Om du går dit och träffar dem live kommer du att bli tusenfalt mer förälskad. De tittar på en med outgrundlig blick under långa, långa ögonfransar och säger "hmmm..?" med ett lite frågande tonfall.
Jag tycker deras utstrålning är nästintill helig. 

http://www.alpackaforeningen.se/

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 02 mar-13 kl 17:26 »
Mjölby, det är ju nästan nästgårds! Givetvis åker vi dit!

sisel

• Småland
« Svar #7 skrivet: 02 mar-13 kl 19:49 »
See you there!  ;)

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 03 mar-13 kl 08:45 »
Men va kul!

vindensbonig

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 14 mar-13 kl 11:48 »
Fick se en annons i dag när ja satt och kolla  hund annonser  i dag på blocket om det nu kan va till något intresse .http://www.blocket.se/varmland/Alpackor_Alpackadjur_26721555.htm?ca=7&w=1

Dela detta:

* Inloggade just nu

554 gäster, 1 användare
Genomsnittswannabe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser