Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips till om en i familjen är alergisk!  (läst 843 gånger)

carlshons.kyckling

• Västmanland
Tips till om en i familjen är alergisk!
« skrivet: 28 feb-13 kl 16:29 »
Hej jag skulle vilja ha råttor men det finns ett problem det är en som är alergisk :( Vad kan man göra kan man ha dom i en lekstuga på sommaren eller vad ska man göra ??? /Carl
Carl Gustavsson

Nina W

• Värmland
SV: Tips till om en i familjen är alergisk!
« Svar #1 skrivet: 01 mar-13 kl 00:03 »
Jag kommer ihåg två kompisar som ælskade kaniner men båda hade någon i familjen som var pælsdjursallergiker. Dom skaffade uteburar och sedan hade dom speciella "kaninklæder" som dom hængde av sig i garaget innan dom gick in. Det funkade bra. Borde væl gå att gøra så om man har råttor också.

nandi1

• Jämtland
SV: Tips till om en i familjen är alergisk!
« Svar #2 skrivet: 17 mar-13 kl 19:59 »
Visst går det att ha djur även om någon är allergisk. Jag är själv allergisk sedan födseln men har ändå kaniner och höns. Katterna fick vi ge bort och hundarna har somnat in av sjukdomar. Man får pröva sig fram om vad som fungerar. som ovan skrev, ha speciella djurkläder, jag gör alltid så att när vi får ett nytt djur (hund) så tvättar jag händerna varje gång jag klappar den, efter ca 2 veckor tvättar jag händerna varannan gång, sedan var tredje osv.
Det finns djur som är mer lämpliga än andra. Jag föredrar långhåriga djur som bor inne. Pälsen är bättre för den lägger sig som dammtussar runt väggarna, korthåriga pälsdjurs päls tränger lättare in i soffor och kläder mm.
Ska ni ha kaniner så är rasen REX bättre lämpad
Hund så finns pudel, Lagotto, Softies.
Jag har sett till att tvätta mina hundar ca 3-4 ggr per år, det där mjölet i pälsen försvinner vid tvätten =)

Lycka till
Wannabe bonde som är på väg till en gård med självhushållning <3

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser