Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på era hästar  (läst 115702 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: bilder på era hästar
« Svar #260 skrivet: 27 dec-08 kl 12:28 »
Tog en bild på hästarna,tycker själv att den är helt underbar...Härliga ARDENNERRUMPOR..Mamma JIMINA o DOTTER Evina :-* :-* :-* :-* :-* :-* :D ;) ;)..mvh c.

Dom är snygga rumpor helt klart ,, måste bara kontra med en liten Tinker rumpa då  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

guba

• Gäst
« Svar #261 skrivet: 27 dec-08 kl 12:35 »
   Lite dumt enligt mig två ung hästar ihop kan bli tok det vanliga torde vara en gamal och ung häst  är att före dra då ung hästn rättar sig efter den gamle sen är det upp till var och en
Jag har resonerat likadant tidigare och alltid haft Reko som läromästare när nya hästar skall lära sig detta med parkörning.

Nu har jag ju kört in dessa två själv, vi har jobbat mycket tillsammans och jag var inte det minsta orolig för att det inte skulle gå precis så bra som det gjorde.
De betedde sig som förutspått och det fungerade precis lika bra som det alltid har gjort med en äldre läromästare.

Har man jobbat igenom alla grundläggande förberedelser i alla olika faser av inkörningen, och de är många, så blir det sällan problem framgent.

Fuskas det däremot under inkörningen så straffar det sig garanterat någon gång i framtiden.

pålle

• Gäst
« Svar #262 skrivet: 27 dec-08 kl 13:18 »
Jag har resonerat likadant tidigare och alltid haft Reko som läromästare när nya hästar skall lära sig detta med parkörning.

Nu har jag ju kört in dessa två själv, vi har jobbat mycket tillsammans och jag var inte det minsta orolig för att det inte skulle gå precis så bra som det gjorde.
De betedde sig som förutspått och det fungerade precis lika bra som det alltid har gjort med en äldre läromästare.

Har man jobbat igenom alla grundläggande förberedelser i alla olika faser av inkörningen, och de är många, så blir det sällan problem framgent.

Fuskas det däremot under inkörningen så straffar det sig garanterat någon gång i framtiden.
    såsant  men ja vid håller att man tar en betydne risk då ung hästa kan vara en aning oberäkneliga dä det jäller o förutseda tinest

covboy

• Gäst
« Svar #263 skrivet: 27 dec-08 kl 18:42 »
Men ni hästkarlar, håller ni med frances att det går att köra in en gammal travare till brukshäst ? Stoet är 13 år.. :)

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #264 skrivet: 27 dec-08 kl 19:07 »
Den hästen vi kör med just nu (Saja) är ju en gammal travare. Hon har tävlat i trav ett antal år, sedan gått som ridhäst & drar nu timmer utan problem..så visst går det men det beror nog på individ. Saja är riktigt lugn & sansad med timmerkälken, desto hetare att rida faktist.

covboy

• Gäst
« Svar #265 skrivet: 27 dec-08 kl 19:22 »
Jag fick en häst till idag,hyresgäst av rasen finnhäst.. Även f.d travare som borde köras in till brukshäst  :)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #266 skrivet: 27 dec-08 kl 19:23 »
Om det inte går är det skit i tömmarna 8)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #267 skrivet: 27 dec-08 kl 19:38 »
Ovanstående inlägg av "mig" är inte av mig..  :) Jag kan nog inte kalla mig "häst-karl" ännu. Det var alltså min hustru som råkade göra ett inlägg med min användare...

pålle

• Gäst
« Svar #268 skrivet: 27 dec-08 kl 19:47 »
Jag fick en häst till idag,hyresgäst av rasen finnhäst.. Även f.d travare som borde köras in till brukshäst  :)
  det ärväl en bruks häst fån böjan så sät igång bra

covboy

• Gäst
« Svar #269 skrivet: 27 dec-08 kl 20:06 »
Nja det finns 4 olika typer av finnhästförädling idag. Ridhäst , travhäst ,arbetshäst och små finnhäst..

Men det finns anor i historien om att det funnits finnhäst i flera 1000 år.

1894 grundades hästavelsföreningen i Finland..

guba

• Gäst
« Svar #270 skrivet: 27 dec-08 kl 20:42 »
    såsant  men ja vid håller att man tar en betydne risk då ung hästa kan vara en aning oberäkneliga dä det jäller o förutseda tinest
Har funderat över det där under dagen och kommit fram till att jag hade satt ihop dem med gamle Reko om det varit ston eller valacker.
Nu är de ju hingstar så då går det bra ändå.

För att spä på din skepsis så kan jag ju nämna att jag inte vid ett enda tillfälle har haft någon som helst hjälp av någon annan.
Inte från första början och inte vid första partömkörningen.
Är man lugn och metodisk och aldrig någonsin går fortare fram än vad hästen kan och förstår så blir det aldrig mer dramatiskt än att allt går som på räls.
Precis som det skall vara.

covboy

• Gäst
« Svar #271 skrivet: 27 dec-08 kl 21:03 »
Guba, vart har du lärt dig allt det där ? :o :-[

pålle

• Gäst
« Svar #272 skrivet: 27 dec-08 kl 21:18 »
Har funderat över det där under dagen och kommit fram till att jag hade satt ihop dem med gamle Reko om det varit ston eller valacker.
Nu är de ju hingstar så då går det bra ändå.

För att spä på din skepsis så kan jag ju nämna att jag inte vid ett enda tillfälle har haft någon som helst hjälp av någon annan.
Inte från första början och inte vid första partömkörningen.
Är man lugn och metodisk och aldrig någonsin går fortare fram än vad hästen kan och förstår så blir det aldrig mer dramatiskt än att allt går som på räls.
Precis som det skall vara.
 Vi är rörande överrens   så har ja altid jort då det ine altid så lätt att ha kunigt folk i sin närhet men man man måste veta vad manjör

guba

• Gäst
« Svar #273 skrivet: 27 dec-08 kl 21:21 »
Guba, vart har du lärt dig allt det där ? :o :-[
Hästar har jag hållit på med i drygt 20 år, sedan gick jag en entreprenör/körutbildning på Kvinnersta under ett år med duktiga lärare fö 10 år sedan..
Efter det har jag hållit på i stort sett dagligen med körning i alla dess former så jag har väl samlat på mig lite kunskap under resans gång.

Om det sedan är rätt eller fel det jag säger kan diskuteras men det fungerar bra för mig.

guba

• Gäst
« Svar #274 skrivet: 27 dec-08 kl 21:23 »
håller ni med frances
Jo, Frances har nästan alltid rätt :)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #275 skrivet: 27 dec-08 kl 21:31 »
 :-*

Men.. nästan.. ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

guba

• Gäst
« Svar #276 skrivet: 27 dec-08 kl 21:46 »
:-*

Men.. nästan.. ::)
Kanske jag förhävde mig där..... ibland då  :-*

pålle

• Gäst
« Svar #277 skrivet: 27 dec-08 kl 21:56 »
Hästar har jag hållit på med i drygt 20 år, sedan gick jag en entreprenör/körutbildning på Kvinnersta under ett år med duktiga lärare fö 10 år sedan..
Efter det har jag hållit på i stort sett dagligen med körning i alla dess former så jag har väl samlat på mig lite kunskap under resans gång.

Om det sedan är rätt eller fel det jag säger kan diskuteras men det fungerar bra för mig.
   INGEN HÄST ÄR DEN ADRE LIK

covboy

• Gäst
« Svar #278 skrivet: 27 dec-08 kl 22:12 »
Kanske jag är på rätt spår nu då ,för jag har lärt mig börja se på hästarnas beteende nu.. vad de gillar och inte gillar :-[

wronca

« Svar #279 skrivet: 08 jan-09 kl 15:29 »
Här kommer ngr bilder på mitt NSV bruks sto Ellzi f 2005.

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser