Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på era hästar  (läst 115340 gånger)

vikensnickaren

• Djur och natur älskande man. Boendes på landet
    • Skåne
bilder på era hästar
« skrivet: 24 jan-07 kl 14:54 »
skulle vara kul att se bilder på era hästar :)
boendes på mindre gård med skånska blommehöns.Ett stort trädgårds och hantverks intresse.Instruktör i brukshundklubben med två egna rottisar.

ratjacks

• Rat Jack's kennel
Re:bilder på era hästar
« Svar #1 skrivet: 24 jan-07 kl 16:08 »
här kommer bild på min nordis petter
Gutefår,ölandsgäss,linderödsgrisar  samt Nordsvensk och uppfödare av Parson Russell Terriers

lite_av_varje

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 jan-07 kl 16:09 »

jättefin!! ;D

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 24 jan-07 kl 17:02 »
önskar Petter var min...  ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

lite_av_varje

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 24 jan-07 kl 17:05 »
önskar Petter var min...  ::)

öhhhh..det där kan missuppfattas.. ;D
för det är väl inte petter,administratören du menar?
du menar väl hästen här på bilden???
jag bara jäklas med dig, jag vet att du menar hästen på bilden!! ;D ;) ;D ;) ;)

vikensnickaren

• Djur och natur älskande man. Boendes på landet
    • Skåne
« Svar #5 skrivet: 24 jan-07 kl 17:13 »
skulle väl berätta lite om min häst med.Det är en bruksnordsvensk hälften döle.nordsvensk heter döle i norge men när dom importeras till sverige så stamboksförs dom i den nordsvenska stamboken.hon heter rosita :)
boendes på mindre gård med skånska blommehöns.Ett stort trädgårds och hantverks intresse.Instruktör i brukshundklubben med två egna rottisar.

isa

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 24 jan-07 kl 18:28 »
har två stycken kallblodstravare

kör och rider den ena
den andra fungerar som min sambos ridhäst.
de är bästa vänner.

« Senast ändrad: 21 mar-07 kl 15:59 av isa »
Gammal är äldst.

isa

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 24 jan-07 kl 18:36 »

Är inte Petter en kallblodstravare?
Gammal är äldst.

Frances

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 24 jan-07 kl 19:12 »
Citera
önskar Petter var min...  

öhhhh..det där kan missuppfattas..
för det är väl inte petter,administratören du menar?
du menar väl hästen här på bilden???
jag bara jäklas med dig, jag vet att du menar hästen på bilden!!      

VEM VET VEM VET ? ???( ;))
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Norrsken

• -
« Svar #9 skrivet: 24 jan-07 kl 21:25 »
Min högt älskade lille stolle.. Halvblod med fullblod i stammen. Aldeles för mycket nerver, men världens härligaste attityd!!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Dollar

• Västerbotten
« Svar #10 skrivet: 24 jan-07 kl 22:39 »
En liten skruttis, kanske inte passar in under brukshäst eller njao han körs ju i skogen  ;D
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Dollar

• Västerbotten
« Svar #11 skrivet: 24 jan-07 kl 22:42 »
Här kommer en riktigt brukshäst. Ni kan ju bortse från julhälsningen då den inte är så aktuell längre ;)
« Senast ändrad: 24 jan-07 kl 22:42 av Dollar »
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Dollar

• Västerbotten
« Svar #12 skrivet: 24 jan-07 kl 22:44 »
Och slutligen mitt fina halvblod, bilderna är kanske inte de bästa men men....

Norrsken

• -
« Svar #13 skrivet: 24 jan-07 kl 22:50 »
En liten skruttis, kanske inte passar in under brukshäst eller njao han körs ju i skogen  ;D

;D ;D En liten skruttis är väl nästan mer brukshäst än våra "fina halvblod"! Lugna och trygga och envisa! Shettis borde nästan vara obligatoriskt! Jag tycker de är roliga!

Dollar

• Västerbotten
« Svar #14 skrivet: 24 jan-07 kl 22:58 »
Shettis borde nästan vara obligatoriskt! Jag tycker de är roliga!

De är fruktansvärt roliga. Att tänka sig vara utan shettis det går inte nu när man en gång har så är man fast. Men på somrarna då man går där för att hägna in betet då man gjort 2 trådar runt hagen svär man över att man måste gå en tredje gång oxå för att slåss med diverse mygg o knort....

Norrsken

• -
« Svar #15 skrivet: 24 jan-07 kl 23:08 »
De är fruktansvärt roliga. Att tänka sig vara utan shettis det går inte nu när man en gång har så är man fast. Men på somrarna då man går där för att hägna in betet då man gjort 2 trådar runt hagen svär man över att man måste gå en tredje gång oxå för att slåss med diverse mygg o knort....
;D ;D ;D Tror det blev sju trådar kring konvalecenthagen som fick dras i all hast. Och.. Shettisen tog sig inte ut, han tog sig IN!! Och bet sönder bandagen på gammelhästen..

ratjacks

• Rat Jack's kennel
« Svar #16 skrivet: 25 jan-07 kl 10:50 »
Är inte Petter en kallblodstravare?

Jo det är han men det vet han inte  ;D han är duktigt stor cirka 750 kilo och grov i byggnaden , rider han lite nu och skall börja köra honom till våren. enligt förre ägaren och uppfödaren så är han körd både i skog o med vagn.
MVH  Göran
Gutefår,ölandsgäss,linderödsgrisar  samt Nordsvensk och uppfödare av Parson Russell Terriers

Frances

• Västergötland
« Svar #17 skrivet: 25 jan-07 kl 15:42 »
Vadå inte vet? Ursäkta men jag brukar ta lite illa upp om det betyder att han borde vara galen o tokig på nåt vis.
 Det kan inte vara så att alla som har en gammal travare har just haft turen att få en som är lugn och förståndig och lätthanterad i alla lägen och "dom andra" är som "travare"....

Förlåt om jag brusar upp men det är så tröttsamt med förutfattade meningar...

Dollar

• Västerbotten
« Svar #18 skrivet: 25 jan-07 kl 22:21 »
;D ;D ;D Tror det blev sju trådar kring konvalecenthagen som fick dras i all hast. Och.. Shettisen tog sig inte ut, han tog sig IN!! Och bet sönder bandagen på gammelhästen..
;D ;D ;D Det låter som en tvättäkta shettis med fart i  ;)
Pang på bara, om det går fort så gör det inte ont då man far genom elstängslet. Och skulle det göra ont så biter man ihop och krånglar sig igenom iaf.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #19 skrivet: 26 jan-07 kl 00:21 »
Jag har visat honom förr men kör en repris! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 2 användare (1 dolda)
Johanna88

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser