Stel och sned

Startat av Caligari, 15 Feb-13 kl 08:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Bergsblomman

Hur har det gått med geten? Fick ni någon klarhet om vad som felades henne?

Trollmor

Ja, det undrar jag också.  Lilla historiska (?) Selma. :-*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Caligari

Hej på er! Ursäkta att ni har fått vänta så länge på mitt svar, och tack för ert engagemang! Jag åkte på influensan för egen del... Jo, Selma verkar i princip vara återställd nu. Hon började se lite bättre ut redan innan vi fick i henne en B-vitaminspruta, men hon fick den i alla fall, och så körde vi med B-vitamin i vattnet i några dagar. Oklart om det hade med vitaminet att göra när det vände redan innan, men det kanske hjälpte till i alla fall. En lite lustig detalj, som kanske säger den kunnige något, är att hon gick med munnen på glänt och tungan/tungspetsen ute i några dagar. Men det verkar hon ha slutat med nu.

Trollmor

Tungan ute?  Har jag bara sett hos brunstiga getter av båda könen.  Men va BRA att Selma och Matte har kryat på sig!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Caligari

Jo, nu är hon helt återställd - fast vi fick stänga in hela vår lilla flock i uthuset när getterna plötsligt insåg att de av snön nedtyngda stängselnäten var väldigt lätta att kliva över. Nu hoppas vi på vår och snösmältning. Själv är jag husse, men det är inte lätt att veta när man gömmer sig bakom forumpseudonym...

Sussilo

Skönt att höra att geten är frisk igen  :)!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 103 Gäster, 0 användare