Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling dålig i magen  (läst 1142 gånger)

Cathrin73

• Södermanland
Kyckling dålig i magen
« skrivet: 13 feb-13 kl 08:27 »
En av mina kycklingar, ca 4 dagar gammal, har lite tokig mage. Verkar vara förstoppad. Den hade lite fastkladdat bajs i rumpan och var lite blodig och lite svullen så jag tvättade rent den och smorde den och sen har den fått vetekli och a-fil. Den är pigg, far omkring och äter och ser för det mesta helt okej ut. Ibland står den och liksom klämmer och ser lite besvärad ut och efter en stund bajsar den. Men hur länge och hur mycket vetekli och a-fil bör jag ge den. Och är det nåt jag ska vara uppmärksam på eller nåt annat jag kan göra?

Den är en av de kycklingar som det är mest fart i annars och så äter den på allt, kanske det som är problemet. De andra är lite mer försiktiga men den pickar på allt även bajs. Jag har städat buren flera ggr per dag men det är ju inte möjligt att hålla det helt rent hela tiden. De andra är inte lika svåra på att picka på bajset.

Jag har dem i en innekaninbur, de är 14 st. Hur gör ni för att hålla rent? Det är kutterspån och lite sand i botten på buren.
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Dela detta:

* Inloggade just nu

665 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser