Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jungfrutrana och vit pelikan  (läst 2488 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
Jungfrutrana och vit pelikan
« skrivet: 11 feb-13 kl 20:21 »
Kan man ha dem.
Det finns bilder på prydnadsfjäderfäföreningen.
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Jungfrutrana och vit pelikan
« Svar #1 skrivet: 12 feb-13 kl 11:15 »
Kan man ha dem.
Det finns bilder på prydnadsfjäderfäföreningen.
Djurkillen, man kan ha alla djur och fjäderfän på våran planet om man vill. Du kan ha hökar, ugglor, svanar, pelikaner, storkar eller precis vad du vill. Dock så kräver vissa arter tillstånd.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 12 feb-13 kl 15:47 »
så man behöver tillstånd???
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 12 feb-13 kl 19:12 »
så man behöver tillstånd???
Ring Jordbruksverket och fråga om du kan få en lista på vilka arter du får ha utan tillstånd ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #4 skrivet: 12 feb-13 kl 19:21 »
Djurkillen, man kan ha alla djur och fjäderfän på våran planet om man vill. Du kan ha hökar, ugglor, svanar, pelikaner, storkar eller precis vad du vill. Dock så kräver vissa arter tillstånd.

Jag har ugglor i garaget och det utan tillstånd. De flesta fågelarter kan man ha utan tillstånd tills man blir anmäld...
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 12 feb-13 kl 19:25 »
Jag har ugglor i garaget och det utan tillstånd. De flesta fågelarter kan man ha utan tillstånd tills man blir anmäld...
Hahahahaha ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1669 gäster, 3 användare
skräptanten, Erik Forsman, Hästberoende

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser