Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mår ensam-hönsen?  (läst 956 gånger)

njutangersliv

• Hälsingland
    • Njutångersliv
Hur mår ensam-hönsen?
« skrivet: 11 feb-13 kl 11:33 »
Jag tog undan en av mina hönor igår för att hon såg svag och klen ut så nu huserar hon själv i en bur ovanför de andra. Men jag började fundera på hur det är med sällskap av andra höns? Nu är jag kanske lite blödig, men jag vill inte att hon ska må sämre för att jag håller henne skild från de andra. Hon kan se ner på den stora flocken, men får ju ingen fysisk kontakt med dem.

.. och hur länge kan man ha dem på det viset innan de börjar "sakna" sina kompisar?

lena70

• Gäst
SV: Hur mår ensam-hönsen?
« Svar #1 skrivet: 11 feb-13 kl 13:22 »
Du behöver nog inte vara orolig, och dessutom ser ju hon de andra hönsen!!.Nu får hon både lugn och ro, och dessutom kan hon titta på dom andra. Hon får krya på sig din höna, och hoppas hon snart mår bättre igen!!! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser