Jävligaste jag någonsin skådat. Hur gammal är tuppen, ser ut som en tupp? och vad väger han?Men framförallt, hur gör jag för att få hem avelsägg från en så maffig linje?
Med andra ord blir alltså alla hybridsorter av namnet Ross såhär stora?Tycker du att han har problem med benen eller det går bra?Sådana tänker jag införskaffa!
Vet inte, haha. Dessa är mina första. =) Men fodret lär spela en stor roll. Om man jämför mina med min pojkväns (som har syskonen till dessa) så ligger mina före i utvecklingen och är större än hans som inte har ätit lika proteinrikt foder, dock så är de fortfarande välmusklade och pigga höns och betydligt större än hans övriga hönor. Jag har inte haft några benproblem på dessa ännu (vilket jag däremot råkat ut för på en Cou Nu och Brahma) och inte heller min pojkvän. Har däremot hört andra där benen kollapsat redan när de knappt varit 2 månader gamla men kan misstänka att de kanske har gött sina såpass att benen inte hinner med. Jag har inte fri tillgång till mina just för att jag tänker på att de inte ska smocka i sig så att de växer för snabbt. För något stopp i dessa när det gäller mat verkar inte finnas... Skulle kunna likna dem med hundrasen labrador eller något liknande, fast i hönsformat. Har befruktade ägg i kläckaren nu, ska bli spännande att se vad som kan titta ut. De går ju ihop med Cou Nu och Ungersk Nakenhals för tillfället så kan bli Ross X Cou NU, Ross X Ungersk och Ross X Ross.Rooshi har börjat öva på att bli pappa, lite drumlig och klumpig ... Men det har jag haft flera tuppar som varit oavsett storlek när de var nybörjare. Ja, vi får se vad som tittar ut ur äggen. Den jag sett parat mest är Cou Nu tuppen. Dock så verkar hönorna inte så förtjusta i honom utan lägger sig hellre för Rooshi.
Har den det? Fanns så många fina hönsraser där!
Nu har det kläckts en liten F2 generations broiler här. Så söt!
Alltså, den här rasen måste ju nästan vara i klass med Jersey jätte när det gäller storlek... Eller är det jag som uppfattar fel?