Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vansinnig efter inbrott!!!!  (läst 3289 gånger)

grisslan

• Skåne
Vansinnig efter inbrott!!!!
« skrivet: 04 jan-13 kl 22:33 »
Kom till kollonin i dag och fick se ett fönster stå öppet.... Ett fönster totalsabbat, glasskärvor inne, glasskärvor ute. Blod överallt i MASSOR!!! En helvet*s röra, allt i total kaos, blod på väggar & golv.... Idioten klarade inte av att låsa upp dörren inifrån, men hela dörren lyckades han slabba ner med sitt äckelblod och en stor blodpöl på golvet och dörrkarm och vägg..... Min nyrenoverade fina kolloni totalt skändad..... ÄR SÅ JÄVLA ARG!!!! Inte ett skit som han får några pengar för fanns att stjäla.... Är glad att idioten förhoppningsvis skurit sönder en hand eller arm totalt, då har han fått betala något för sin skändning!

Känner bara att jag är tvungen att skriva av mej lite... Sen är det kanske inte rätt plats, men var kan man skriva av sig annars?

Det som jag tycker är värst är just allt blod överallt, vem vet vad för sjukdomar den idioten har, och det är jag som får städa upp efter han. Vad städar man bort blod med? Mina fina vita rejält ojämna väggar lär bli svårt utan att få måla om, igen....
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

Huggorm

• Gäst
SV: Vansinnig efter inbrott!!!!
« Svar #1 skrivet: 04 jan-13 kl 22:38 »
Det är säkert såpass hög knarkhalt i det blodet att du kanske kan få någon annan knarkare att städa gratis åt dig mot att han får behålla blodet  ;)

grisslan

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 04 jan-13 kl 22:43 »
Det är säkert såpass hög knarkhalt i det blodet att du kanske kan få någon annan knarkare att städa gratis åt dig mot att han får behålla blodet  ;)

Tack, jag fick ett leende på läpparna!  :)
Du har säkert väldigt rätt.

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
« Svar #3 skrivet: 04 jan-13 kl 23:27 »
Vi hade inbrott här hemma samma månad två år i rad och det värsta med alt var inte sakerna som försvann det var att nån kränker mitt hem där jag och min familj skall vara trygga. Jag önskar att fanskapet hade skurit sönder rejält men tyvärr klarade han sig men det var nära att han fick 250 kg vapenskåp över sig när han försökte flytta det.
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

Moëll i Trädet

• -
« Svar #4 skrivet: 04 jan-13 kl 23:42 »

Du är go du fåret...   :) och kreativ... blivande affärsman?
"Kärleken är livets bäste vän"

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 05 jan-13 kl 00:00 »
Dna,samlar inte snuten d?
Fjäderfän och kaniner

grisslan

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 05 jan-13 kl 01:26 »
Dna,samlar inte snuten d?
Nä, dom var inte intresserade utav dom tydliga spåren efter fingrar och skor heller....
Antar att det inte finns resurser till det. Ibland undrar man ifall man inte skall ta lagen helt i egna händer, det blir ju definitivt inte långbänk då i alla fall.......

Huggorm

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 05 jan-13 kl 09:31 »
Nä, dom var inte intresserade utav dom tydliga spåren efter fingrar och skor heller....
Antar att det inte finns resurser till det. Ibland undrar man ifall man inte skall ta lagen helt i egna händer, det blir ju definitivt inte långbänk då i alla fall.......
Klart de inte hade tid med dig just igår, de hade ju fullt upp med att skuta skallen av andra tjuvar  :-X

häggmispel

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 05 jan-13 kl 09:45 »
ta en tops o åk in me vetja, man vet ju aldrig?  låt dom inte komma undan hur lätt som helst.  (:)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #9 skrivet: 05 jan-13 kl 10:18 »
Jag hade inbrott för någon månad sedan i mitt sommarhus, inget sönder och inget stulet, bara ett fönster uppbrutet. Jag ringde polisen och det kom 3 poliser i två bilar med en spårhund! Det var väldigt förvånande att de kom ut hit överhuvudtaget och dessutom med både hund och två bilar!! De hittade inget och spårhunden kunde inte spåra så långt för det hade börjat snöa men de sa att om jag hittade något inne, typ fimp ed. som vi visste inte var våran så kunde vi komma in med den för att ta DNA.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #10 skrivet: 05 jan-13 kl 10:58 »
Jag hade inbrott för någon månad sedan i mitt sommarhus, inget sönder och inget stulet, bara ett fönster uppbrutet. Jag ringde polisen och det kom 3 poliser i två bilar med en spårhund! Det var väldigt förvånande att de kom ut hit överhuvudtaget och dessutom med både hund och två bilar!! De hittade inget och spårhunden kunde inte spåra så långt för det hade börjat snöa men de sa att om jag hittade något inne, typ fimp ed. som vi visste inte var våran så kunde vi komma in med den för att ta DNA.
Antagligen hade det skett fler liknande brott, och de ville hitta bevis för att fälla en individ som var misstänkt för många brott.

I motsatt ände av skalan har vi brott som begås av person/personer som polisen redan känner till och har många brott knutna till, där de kanske är på väg att arrestera, och fler brott inte ger längre straff, då brukar de också strunta i ärendet när man anmäler. Har varit med om det själv, när min pappa var utsatt för ett brott.

Eller så gör begränsade resurser att de struntar i brottet oavsett omständigheterna, om det inte är ett brott som ger långt straff. Tyvärr är detta alltför vanligt.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Huggorm

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 05 jan-13 kl 11:02 »
När jag hade inbrott kom det faktiskt ett par poliser och letade efter fingeravtryck eller andra spår. Men då hade det varit en våg av inbrott i länet och polisen kände sig nog ganska pressade att komma med något konkret resultat

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #12 skrivet: 05 jan-13 kl 11:04 »
ieenilorac, jag har hört sedan efteråt att det varit en del inbrott här i krokarna, det kan förklara saken, jag blev förvånad att det var sådan uppslutning och att de kom relativt snabbt, bor en bit från stan!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Maddie

• Uppland
« Svar #13 skrivet: 07 jan-13 kl 19:31 »
Förstår dig grisslan...

Man blir totalt vansinnigt aaarrg   >:(   >:D

Den sista knarkaren som gjorde inbrott jagade jag med bil ( han tog min bil efter att ha tömt huset, burit ut det i MIN bil , tagit nyckeln och åkt i väg )
Långt ut i skogen... När jag hann fram hade han tagit grejerna och försvunnit in i skogen... Jag skrek och vrålade att jag skulle slå ihjäl honom och att han skulle komma tillbaka ..   :-[ 

De blev dömda förresten... Togs dagen efter, jag hade tagit bil numret på den som var vakt och chaufför  ;D

Så nu kollar jag ALLA mystiska bilar och har ögonen öppna... Hittade någon annans grejer gömda i skogen och kunde anmäla både bil och plats till polisen, hittade spår och dna vid grannens inbrott, hittade blodspår vid ytterligare en grannes inbrott...  HA !  >:D de ska få  igen, "dont mess whit me "  >:D

grisslan

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 07 jan-13 kl 19:41 »
Idag var jag in till polisen igen för att lämna listan på det som stulits (inte mycket då jag redan tömt ut stöldbegärligt gods...) Lite verktyg var nog allt. Var bara tvungen att fråga om dom inte brukade åka ut och kolla vid kolloniinbrott men icke.... När jag berättade för denna polis om allt blod och dom enligt mig fina spåren blev det annat ljud i skällan! :) Dom kommer att skicka en bil i morgon för att ta spår och blod!!! Det gör mej trots allt lite mer glad. Men vem fan skall städa upp allt äckligt knarkarblod???? Försäkringsbolaget? Får tampas med dom också...

jörmundur

• Medelpad
« Svar #15 skrivet: 17 jan-13 kl 16:14 »
. Men vem fan skall städa upp allt äckligt knarkarblod???? Försäkringsbolaget? Får tampas med dom också...

använd rut eller rot eller vad det nu heter;D ock lej någon  o:)
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #16 skrivet: 17 jan-13 kl 16:48 »
Nja...... KANSKE jag skulle ringa polisen men antagligen inte. Växjö-polisen tillhör trötthetsligan och de som svarar sitter i Göteborg, utan någon uppfattning om vad orterna heter här.
Har sagt till grannarna att ringa mig oavsett tidpunkt, om något verkar skumt. Kommer jag på benen tillräckligt kvickt så är det nog bäst att INTE ringa.  >:D Vid sista buset ringde jag inte.
« Senast ändrad: 17 jan-13 kl 17:06 av TiB »
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

joel123

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 17 jan-13 kl 16:55 »
tycker det är märkligt att man här flera gånger benämner "den skyldige" som "knarkare". personer som begår inbrott brukar väll benämnas som INBROTTSTJUV, en knarkare är ju en person som sysslar med knark  ???

padus

• Skåne
« Svar #18 skrivet: 17 jan-13 kl 17:24 »
tycker det är märkligt att man här flera gånger benämner "den skyldige" som "knarkare". personer som begår inbrott brukar väll benämnas som INBROTTSTJUV, en knarkare är ju en person som sysslar med knark  ???

Håller med! Tycker det är tråkigt att det ska förknippas. Ordet knark används bara på de ämnen som narkotikaklassas, med andra ord är det bara knark om "de-som-säger-åt-oss-vad-som-är-rätt-och-fel" säger att det är det! Knark är droger, eller? Isåfall är socker, alkohol, nikotin, koffein, taurin, guarana (kanske till och med stevia?!) knark. För att inte tala om alla jävla tabletter folk trycker i sig dagligen för att lindra sina "besvär". Så hur många "knarkare" har vi i tråden?

OT möjligtvis, och jag ser det roliga i fårets inlägg, men värt att påpeka!

joel123

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 17 jan-13 kl 17:30 »
ja det är ju OT men jag vet ej hur tråden kan förknippas med självhushållning,( såg nyss en annons om att hyra rum som tog borts för den inte ansågs relaterad till självhushållning :S så hur denna kan vara kvar är en bra fråga)

Visst ser jag också det roliga i fårets kommentar där, men är det inte lite väl fördomsfullt när det sedan fortsätter med "äckligt knarkarblod"...  ??? äckligt med blod från en främmande person kanske, men slippa knarkardelen om det nu inte är så att ni hittade spår a knark efter inbrottstjuven? även i det fallet så är det väll att personen begått ett INBROTT som tråden handlade om inte att personen syssla med KNARK.

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 2 användare
Anna58, nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser