Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fixa tvättmaskinen på egen hand?  (läst 20173 gånger)

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: fixa tvättmaskinen på egen hand?
« Svar #20 skrivet: 19 apr-13 kl 22:51 »
Du sa att du kollat avloppet, har du kollat att det är fritt genom slangen och förbi anslutningen till avloppsröret? Jag har råkat ut för två knasiga grejer med tvättmaskinen. Det ena var ett mynt inne i pumpen och det andra var att det låg gammalt slajm i slangen så det kändes rätt ok när man blåste i den men när pumpen gick igång så drog den med sig slajmet fram till där slangen anslöt till avloppet. Där blir det smalare så där samlades slajmet och blev ett stopp. Sen när jag tog loss slangen och tittade hade slajmet halkat tillbaka så jag inte fattade...  :P

/Jens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

manna

• -
« Svar #21 skrivet: 20 apr-13 kl 07:44 »
Fritt blås i avloppet, ja. Maskinen är okej, den har fungerat felfritt hos servicekillen.

Gårdagens första 60-program fick avslutas efter 3 timmars snurrande där "tidsmarkören" på maskinen inte ändrats ett dugg. Den stod alltså kvar på START istället för att flyttas och visa återstående tid av tvättprogrammet. Jag stängde av och valde programmet för sköljning och därefter programmet för centrifugering. Fungerade.

Imorse startade jag ett snabbprogram och vaskade tre engångsanvända grejer. Fungerade.

Nu har jag ytterligare ett 60-program laddat med lakan. Det är just startat, så jag vet inte om det väntar en ny omgång av oändlighetsvevande. OM det blir så, misstänker jag att servicekillen har kört programmen med ett fåtal grejer i maskinen. Det verkar vara tvättyngden som på något sätt avgör om maskinen vill agera normalt eller ej.  ???

Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Halte

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 apr-13 kl 09:29 »
Hur vet jag det då?
Testa ett annat uttag?
Inte för att jag tror speciellt mkt på det problemet..

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 22 apr-13 kl 09:55 »
Inte för att jag tycker om att ta in hjälp, men om du har gammal el så ta ut någon, behörig eller kunnig och be denne kolla centralen. Jordfel är lömskt och kan förstöra mycket. I gamla centraler kan det vara så enkelt att en skruv släppt lite. När maskinen skall centrifugera så drar den extra mycket, och då gäller det att tåtarna sitter fast.

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 2 användare
Själv är bäste dräng, Davvan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser