Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avokado till hönor  (läst 18518 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Avokado till hönor
« Svar #20 skrivet: 09 dec-09 kl 18:47 »
Ät inte för mycket bara. ... :P Avocado är inte bra för människor eller i för stor mängd. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #21 skrivet: 15 okt-10 kl 13:14 »
Hej!
Gav mina fyra halva avokados i morse innan jag åkte hemifrån med har nu läst att det är giftigt för höns! Vad kan jag förvänta mig när jag kommer hem?!!!
Orolig....  :'(
// Lundahund
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #22 skrivet: 16 okt-10 kl 09:10 »
Skulle tro att det inte är något större problem när det inte är större mängder.

Du vet väl att lök är giftigt för hundar ;) Min bekants labbevalp åt ett kilo och producerade gasmängder som kunde värmt Göteborg en vecka :-X Men för övrigt blev den inte dålig.

De flesta saker som är giftiga är OK i små mängder men det skadar inte att undvika dem i en planerad foderstat.

Berätta hur det går med dina hönor. Jag håller tummarna! :D
« Senast ändrad: 17 okt-10 kl 09:49 av Azoo-Lina »
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #23 skrivet: 17 okt-10 kl 00:15 »
Tack AzooLina, du är gullig! :)
Och du har rätt dessutom, de verkar må bra allihop. :D
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Vilse

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 17 okt-10 kl 03:48 »
Mina äter avocado,,husse var storätare av avocado och han slängde ut med matrester til hönsen,,inga problem.

taccotad

• Skåne
« Svar #25 skrivet: 17 okt-10 kl 07:52 »
Hej!
Gav mina fyra halva avokados i morse innan jag åkte hemifrån med har nu läst att det är giftigt för höns! Vad kan jag förvänta mig när jag kommer hem?!!!
Orolig....  :'(
// Lundahund

När jag gav avokado en gång så mådde hönsen inte bra på kvällen. Jag hade bara 5 st och gav väl en halv avokado kanske. Dom var allmänt stirriga och nervösa och hade lite racerbajs några dagar. Men dom överlevde. Usch, vilket dåligt samvete jag hade.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1573 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser