Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Innekatt vill bli lagårdskatt  (läst 1750 gånger)

.Per.

• Västergötland
Innekatt vill bli lagårdskatt
« skrivet: 29 dec-12 kl 00:27 »
Hej!

Vi är ett par i Göteborg med två katter som är 2,5 år, den ena av dem är extremt nyfiken och det är uppenbart att hon vill vara ute mest hela tiden. Hon var från början innekatt men har sedan ett halvår fått vara mer ute men dels finns det många andra utekatter här och dels bor vi inte på markplan vilket försvårar. Nu har vi en liten son och har inte tid eller energi att leka/gå ut med henne som förr och hon har nu börjat markera sitt missnöje genom att sitta vid ytterdörren och kissa på plastpåsar som ligger på golvet eller tyger som luktar tvättmedel.  Vi har testat det mesta senaste året och haft nära kontakt med vår vetrinär, i slutändan kan vi inte ge henne vad hon helst vill ha pga.att vi bor som vi gör. Detta märktes om inte annat i somras när vi hyrde en stuga på landet och hon fick komma och gå som hon ville. 

Vi söker därför någon som bor på landet och vill ta emot henne, vår utgångspunkt är följande:
* Det viktiga är att hon mår bra, avliva henne är inget alternativ. 
* Hon är social och behöver någon form av uppmärksamhet (klappa henne, prata med henne då och då).
* Hon går bra ihop med andra katter, blir hon anfallen lägger hon sig oftast ner och försvarar sig alt. morrar en bit ifrån. Hon är inte aggressiv. Vi tror hon skulle må finfint att få bo i en lagård med andra djur.

Avstånd är inget problem, vi kan åka ordna skjuts.

Ja det är grunden, skriv här eller pm. Vi ringer gärna och berättar mer för seriöst intresserade personer.
Tack för att ni tog er tid!

Bild:
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/315343_10150898909700759_1727233230_n.jpg

Hon heter Tofu, hona, kastrerad, vaccinerad och öronmärkt.

Nina W

• Värmland
SV: Innekatt vill bli lagårdskatt
« Svar #1 skrivet: 29 dec-12 kl 03:28 »
Hon ska bo dær hon får gå ut då hon har lust. Men eftersom hon inte ær van vid stora djur från børjan så kommer hon sækert inte vilja gå in kossor och får... Och hade hon inte en mamma som jagade møss och visade henne att møss ær mat så kommer inte hon heller att kæka møss. Kanske inte ens bita ihjæl de hon får tag i utan bara leka. Så gløm det dær med att gøra ladugårdskatt av henne!

.Per.

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 29 dec-12 kl 03:59 »
Hon föddes på en bondgård och tar möss när hon är ute. När vi har haft henne med ut på landet sticker hon direkt ut i fårhagen osv.
Detta är ingen tråd för diverse människors magkänslor (kommer hon säkert inte h1!!11!! jag tror!! osv.) om en katt de inte vet något om, liknande inlägg undanbedes.

Trivial

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 31 dec-12 kl 10:24 »
Jag tycker att det låter som om det finns en plats för kissen här: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=146750.0

bokeliden

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 dec-12 kl 11:11 »
jag letar efter en katt! Vi bor fem mil från göteborg, hon får vara ute o jaga möss, här finns ankor o höns. Vi har en gammal kastrerad hankatt, 16 år, o han är lite rädd för möss.... Enda nackdelen är att min sambo är allergisk, så katten får komma in en stund varje dag, annars får de mat o sovplats på altanen.
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

.Per.

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 31 dec-12 kl 12:37 »
Tack för fina svar, vi ser över alla alternariv. Bokeliden, skicka gärna ditt telenr via pm så hör jag av mig. : )

Nina W

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 31 dec-12 kl 13:14 »
Ursækta Per, men inget av det du skrev tydde på att hon kom ifrån landet! Det jag skrev ær inte magkænslor och trams, det stæmmer då katterna inte ær vana vid stora djur och musjakt då dom var ungar. Lycka till Tofu i ditt nya hem!

.Per.

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 10 jan-13 kl 11:02 »
Tack för alla meddelanden och erbjudanden. Ni verkar ha ett toppenforum. Imorgon flyttar Tofu hemifrån till en gård i skogen. Till alla i Göteborgsområdet som behöver katt tipsar jag om Göteborgs Katthjälp:
http://v3.goteborgskatthjalp.com/index.php/varakatter/adoptera/ungkatter

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser