Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förslag till nya burmått  (läst 12988 gånger)

Jonte76

• -
SV: Förslag till nya burmått
« Svar #80 skrivet: 27 jan-13 kl 16:35 »
Är det inte så att vid grupphållning är det inte säkert att varje enskilt djur får mer eget utrymme ? . trodde det mest handla om o tränga ihop flera typ slaktdjur på en yta utan mer jobb

Maria C S

• Småland
SV: Förslag till nya burmått
« Svar #81 skrivet: 27 jan-13 kl 22:27 »
Är det inte så att vid grupphållning är det inte säkert att varje enskilt djur får mer eget utrymme ? . trodde det mest handla om o tränga ihop flera typ slaktdjur på en yta utan mer jobb

Riktigt Jonte76 i förslaget ska kaniner upp till 6 kg få 0,45 kvadrat per djur om dom hålls i grupp.
Jag vänder mej emot grupphållning av denna typ om det ska vara praxis för alla typer av raser. Det är stor skillnad mellan olika raser hur dom fungerar med andra kaniner.

Att hålla vuxna/könsmogna djur tätt i grupp skapar stress och följden blir ofta sjukdomar och onödigt lidande för djuren i olika former och det anser jag även om djuren är vänliga mot varandra.

Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 1 användare
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser