Har nu testat att tvätta håret med bikarbonat. Och håret blev rent och glansigt

lite klurigt dock o få i det. Blanda 1tsk me 2dl vatten i en petflaska. O sköljde håret extra länge sen tog små duttar o krama i lite överallt i håret. När hälften var kvar böjde ja ner huvudet o dutta ut resten o gnugga i o sen sköljde direkt. Fixera gnuggandet vid hårbottnet. Kans. Kanske inte så bra för efteråt iväntan på att håret skulle torka så klia det jättemycket. Men nu när de är torrt så är det bra. Nån som vet om jag gjort rätt eller fel?
Läste att de brukar räcka till två tvättar men kändes bra med 2 dl så ja funderar på att endast blanda i enhalv tsk bikarbonat ist. Kan det gå tro?
Har även en annan ide. Jag brukar ju laga det mesta med silvertejp. Min tanke är ju då att en remsa icke miljövänlig tejp är bättre än att köpa en helt ny pryl. Har tex lagat väskor och jackor en hink och dekorerat om en matta och nessesär med det. Då ja tycker köpa nytt är mer onödigt. Nån med åsikter om detta?
dålig koll på vad silvertejp innehåller men det känns ju inte som något miljövänligt.
Även köpt och malt tobak nu. O även om tobak ej är bra så är ju hemma mald enligt mig bättre än färdigköpt med alla förpackningar och filter o papper. Röker pipa. Misstaget var nog att ja köpte till arom och den innehåller säkert ännu fler onödiga gifter. Så de skippas nästa gång för att istället testa nått hemma kryddat. Fått tipps om kanel o diverse alkoholhaltiga drycker o spraya på. Men då ja ej dricker något som är starkare än 3,5% så blir de ej av. Går ej till bolaget för de. Nån med tipps om kryddor? Tipps att sluta röka behövs inte för den oförståelsen hjälper inte ett dugg. Ja slutar nån dag på mitt initiativ för när ja gjort de för andras tjat har de ej funkat mer än en vecka. Så inge tjat om de även om tanken är god
Halv mjuka morötter? Går det att göra något med dom? Klurar på om ja kan ha i det i brödet. Inte säkert maskarna hinner med dom ifall det är flera stycken.