Hehe synd o kalla mig observant

såg först nu att ja stavat titeln till tråden fel. Ska ju vara blandade hushållsval o frågor. Inte bladade

jaja vet ju sen innan att stavning inte är min grejj bara lite pinsamt o se det först nu.
Vad gäller såpa så kör ja nu grumme gul såpa o sedan byter ja till nån större förpackning. O nu då så har ja två tomma flaskor grönsåpa. Tänkte skölja ur dessa eller diska ur med övrig disk för o sedan skära av o använda botten som krukor eller nått. Ett pennställ skulle va bra o ha med men då vill ja nog klä den i något tyg.
Göra eget papper lockar även om de nog inte blir nån vinst av det. Är ju endel kvitton och papper med ens personuppgifter på som ja ej vill ha i återvinning eller sopor och tror inte att mina maskar är sugna på att äta allt det. Förut gegga ja sönder sånt i vatten till en boll som sedan hamna i återvinning nästa gång. Är väl lite papermache eller vad de nu heter över det? Även en tanke där att om ja gör en form o lägger smulat blött papper där o gör det till nån prydnads grej. En katt ellet stjärna mm o ställa o hänga upp nånstans. Men hur gör ja en sån form o hur får ja ur de sen?
Vad gäller krukor så har ja fått tipps om självbevattning o då fat i krukan o där kommit på ett nytt val. Då ja använder bunkar o blandade förp så kan ja ju skära ur locket till den o sätta i.
O nu beställt en grund bok om att lära sig o virka. Kan vara grytlapps tekniken o tycker inte de räcker.
Och vad gäller bikarbonat som shampoo så har ja nu tvättat 3 gånger o börjar misstänka att det är bra mot mjäll. Nån som vet?
Var även lockad att köpa klösträd till katten i julklapp men skippa de. Siktar ist på att tigga till mig en björk eller liknande klättervänligt utan grenar ca 2 nävar tjock tumme pekfinger gånger två. För att ärva nåns julgran vet ja inte om blir så bra. Är ju allergisk mot stick ifrån gran o tall så reagerar väl på stammen hemma gissar ja.
Nån som vet vart man hittar trä hårborste och tandborste och diskborste? Disksvamp jan ju va bra i byta ut kanske men mina får åka tvättmaskin tills de faller isär men hinner bli rejält platta innan.
Om man ska köpa trä? Nån med koll på mest o minst miljövänligt där? Ska bara ha några bitar på ca 40×40 cm o göra tavlor av. Ska spika i nubb i olika mönster. Så kan ju va bra om det är lätt och plant o hyffsat slipat. Nån med koll på sådant.
Ska även sy kuddar snart o har som vanligt ont om grejjer o kundkap. O planerar nubo göra gott o blandat stoppning. Varva stoppning från gammlackuddar o mjukisdjur och madrasser o dryga ut med mini tygtussar som inte duger till något. Så små att de inte ens går o göra mantel till lego gubbar av.
Blev nog lite dagbok över detta inlägg ljugarbänksvarning? Tycker ja skrev om både val och frågor som handlar om hushåll och alternativ till hushåll. Hoppas de duger