Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur fäster man tråd till bivax julgransprydnader?  (läst 1178 gånger)

Nybo

• Västerbotten
Hur fäster man tråd till bivax julgransprydnader?
« skrivet: 03 dec-12 kl 15:36 »
Hej

Jag ska med årets bivax göra julgransprydnader Dessa göres i silikonformar http://www.biredskapsfabriken.se/se/artikel.php?kid=11-46&mall=lista.php&id=1264

Har dock ej kommit på hur jag ska fästa tråden så att jag kan hänga upp julgransprydnaderna.
När jag har försökt har tråden flytit upp och ej kunnat fästa den i vaxet som stelnar.
Någon som vet eller har prövat något annat?
Tack på förhand
// Camilla
« Senast ändrad: 03 dec-12 kl 15:39 av Nybo »

anemone

SV: Hur fäster man tråd till bivax julgransprydnader?
« Svar #1 skrivet: 03 dec-12 kl 16:27 »
Nu talar vi bi-odling.   
När vi lägger vaxkakor på trådarna inne i ramarna då värmer vi metalltråden en aning så smälter vaxet fast och efter en stund stelnar det och sitter fast.

Nybo

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 03 dec-12 kl 16:38 »
Tack anemone ska pröva det. Tanken var att jag ska använda denna form av tråd för att hänga upp prydnaderna i julgranen
 http://www.pandurohobby.se/Katalog/95-Sasonger/9510-Jul/951025-Julmaterial/1/025158-Tunt-band-12-mm-25-m-guld

// Camilla

anemone

« Svar #3 skrivet: 06 dec-12 kl 19:53 »
Det tycks vara ganska små figurer så det kanske räcker att värma en nål över ett ljus och sedan smälta ett lämpligt hål i figuren och därefter trä tråden igenom.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1104 gäster, 2 användare
Berberis, KajsaAnka

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser