Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Täcke för utegångs- minigrisar? Finns det? Funkar det?  (läst 1985 gånger)

Ulrika K

• Västergötland
??
mvh Ulrika
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Täcke för utegångs- minigrisar? Finns det? Funkar det?
« Svar #1 skrivet: 03 dec-12 kl 12:18 »
Du kan väl sy ett om du tycker hon den behöver det?
En billig fleece filt går säkert att klippa till och så kardborre band.... mer tveksam till hur du ska få på den ;-)
Det skulle inte gå på vår gris :-)
Hon vill mest bara ligga still i sin halm hög nu när det är kallt :-) och äta massor :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Ulrika K

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 03 dec-12 kl 12:22 »
Ehh, är inte "typen" som "bara syr"!  ;D
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

Ingelavw

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 03 dec-12 kl 12:34 »
Ahaaaaaaaaaaaaaaaaa o:)  kankse du då ska prova med att lägga fleece filt dubbelt.... klippa stora hål som du kan dra någe bra repliknade igenom och knyta på undersidan... eller så dra ett varv kardborre runt det hela utan att sy fast?
Men jag tror i vilket fall inte grisen vill ha det på sig :-)
Har hon inte fått bra med  borst/Päls nu när det blivit kallt?
Det får våran. Hon känns varm när man kliar på henne.. men som sagt hon vill helst ligga inne i halmen och går bara ut när hon behöver käka,dricka  eller göra sina behov.....

Ulrika K

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 03 dec-12 kl 13:29 »
De har satt borst och ser ut som små mjuka kardborrar. 

Har ett tidigare hästförflutet och läste någon forskning om att när det blev mindre än 5 grader varmt inne så låg de inte ned och sov i så stor utsträcking. Att 5 plusgrader var någon sorts brytgräns för komfort. Det borde ju vara så även för grisarna?

Har förstått att mini- grisar klarar kylan (de har ett hus där de kan gå ut och in som de vill med hö i) men vill gärna att de ska ha det bra, inte bara överleva. Samma med hönsen, även om de klarar låga temperaturer tycker jag att jag kan kosta på dem/ mig att ha det komfortabelt, i viss mån.   

Kommer nog att sätt in en gris- lampa så de kan sussa gott!  ;D

Ingelavw

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 03 dec-12 kl 16:54 »
Ingen gillar ju att frysa :-)

gotthard

« Svar #6 skrivet: 03 dec-12 kl 23:13 »
Kolla med
http://www.hotandfurry.se
Hon syr hundtäcken i ovanliga storlekar och gillar minigrisar.

Ulrika K

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 04 dec-12 kl 13:48 »
Tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser