Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  anälan och epost ?  (läst 1531 gånger)

vindensbonig

• Gäst
anälan och epost ?
« skrivet: 30 nov-12 kl 15:50 »
Varför måste E adressen vara med vid när man gör en anmälan i en tavla ser liksom ingen vits med det  Borde räcka med att Peter B vet eller kan ta ta reda på och inga modisar  om det skulle va något ?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: anälan och epost ?
« Svar #1 skrivet: 30 nov-12 kl 19:26 »
Det är ju för att man ska kunna svara den som anmält, så att den vet att man läst, och vilken åtgärd man gjort.

Du kan ju ha en särskild e-post till alternativ.nu, så att ingen som du inte vill ska veta din epost får reda på den? Det är ju lätt och gratis att få hur många epostadresser som helst.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 nov-12 kl 19:47 »
Det är ju för att man ska kunna svara den som anmält, så att den vet att man läst, och vilken åtgärd man gjort.

Du kan ju ha en särskild e-post till alternativ.nu, så att ingen som du inte vill ska veta din epost får reda på den? Det är ju lätt och gratis att få hur många epostadresser som helst.
Ja det är sant men lite väl sent nu för det går väl inte byta  epost adress skulle ja tro ?Men det borde ju räcka med nicket för den saken  i stället förr att alla mod ska veta  och som kan sprida det om dom vill  ?
« Senast ändrad: 30 nov-12 kl 21:00 av mummrick »

Puffpuff

• -
« Svar #3 skrivet: 30 nov-12 kl 20:48 »

Jag anmälde en gång ett inlägg där man kallade nån annan för nåt nedsättande, blev också förvånad att jag var tvungen att uppge e-post, fick inte alls nån feedback.

Sen tycker jag att det är besvärligt att hålla reda på många olika epostadresser. En del måste ju hållas aktiva, annars kan man ju bil av med den..... Ja, jag vet inte men inbillar mej att nån annan kan ta över min gamla avglömda adress och på så vis få sånt som egentligen var avsett till mej. Jag kanske har fel här men jag tror det var så för länge sen iaf  :-[

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 01 dec-12 kl 08:48 »
Ja det är sant men lite väl sent nu för det går väl inte byta  epost adress skulle ja tro ?Men det borde ju räcka med nicket för den saken  i stället förr att alla mod ska veta  och som kan sprida det om dom vill  ?
Du kan säkert byta epost, fråga Petter. Och jag kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig sprida någons epost, eller berätta någons riktiga namn. Och jag vet namnen på många här på alternativ, som inte vill att andra ska veta deras riktiga namn. Har aldrig berättat något sådant för någon annan.

Tyvärr hinner moderatorerna inte alltid svara alla som anmält, särskilt om många anmält samma sak. Då åtgärdar man inlägget/tråden, och så får anmälarna se det som ett svar istället.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Existens!

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 01 dec-12 kl 08:56 »
Bara som en allmän fråga... Finns det några slags riktlinjer för hur modsen hanterar sekretessen för de som inte vill lämna ut sina riktiga namn?  Är tystnadsplikt nåt som finns i 'stadgarna' ?

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #6 skrivet: 01 dec-12 kl 08:58 »
Jag vet faktiskt inte om det står något om tystnadsplikt någonstans. Men när sådant diskuteras bland moderatorerna är det alltid självklart att vi inte lämnar ut några namn, inte ens till andra moderatorer.

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #7 skrivet: 03 dec-12 kl 04:36 »
Jag gick in och tittade på rapporteringarna och jag ser ingen mailadress. Gissar på att vi vanliga dödliga moddar inte har tillgång till den informationen.  :)

Jag kan tänka mig att tanken bakom angivandet av mailadressen, är att vissa medlemmar byter nick lika ofta som andra byter kläder.

eka

• Värmland
« Svar #8 skrivet: 04 dec-12 kl 22:06 »
Gronavagen: Adressen kommer i det "Anmält inlägg:" som avsändare till mailet.

Jag kan svara så att vi ALDRIG diskuterat riktiga namn när vi dryftar moderering bara Nick gäller.

För min del hamnar alla dessa mail i en egen korg på min e-post och raderas efter hand som dessa blir inaktuella. Jag ser det som en hederssak att inte sprida sådan information. Misstänker att övriga Mod har ungefär samma tankar.

Tänk på att när jag svarar på dessa mail vilket jag gör ibland så sänder jag faktiskt min adress till den anmälande. Så i det fallet så förutsätter jag samma hantering från anmälarens sida.
Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

vindensbonig

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 04 dec-12 kl 22:16 »
Men då är det i alla fall fult möjligt fören moderator att miss bruka adressen om denne vill göra det vill som ja uppfattar det du skriver ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

606 gäster, 5 användare (1 dolda)
torbjorn, Staem, Undine, NESSEN

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser