Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finurliga smarta och galna sätt och saker att odla i växthus  (läst 10420 gånger)

Trivial

• Gäst
SV: Finurliga smarta och galna sätt och saker att odla i växthus
« Svar #20 skrivet: 02 dec-12 kl 15:35 »
Bra med bild, alltid lättare att förstå då. Ser ju väldigt bra ut, något sådant får det absolut bli när det blir höns här.

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 13 dec-12 kl 13:40 »
Kaninerna bor i stora burar, hoppar inte runt lösa.

Även det vore intressant att se bilder på...

Vi har ju inget växthus ännu, men... Inspiration och idéer är aldrig dumt inför ett bygge! :)

Vitis

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 13 dec-12 kl 15:10 »
Även det vore intressant att se bilder på...

Vi har ju inget växthus ännu, men... Inspiration och idéer är aldrig dumt inför ett bygge! :)

Fyrkantiga burar som står uppe på odlingsbäddarna. Inga konstigheter.

Ska försöka komma ihåg att ta en bild.

Malines här igen

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 18 dec-12 kl 23:51 »
Jag har funderat på om ett växthus i växthuset skulle kunna förlänga säsongen. Är det helt galet? Nån som provat?

tinna.m

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 18 dec-12 kl 23:54 »
Jag har funderat på om ett växthus i växthuset skulle kunna förlänga säsongen. Är det helt galet? Nån som provat?
Ja, det görs. När du övervintrar känsliga växter gör du utrymmet mindre med tex bubbelplast, så blir det mindre att värma upp (kostnadsfråga)
Lika när du vill dra upp plantor tidigt men inte i hela växthuset.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Malines här igen

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 19 dec-12 kl 00:06 »
Bra att jag inte helt tappat förmågan till praktisk logik.

torpare2

• Hälsingland
« Svar #26 skrivet: 09 feb-14 kl 17:31 »
Ni som har höns i växthuset - vad använder ni för strö? Bondjäntan använder spån. Är det någon som provat något annat som förmultnar lättare? Jag har mina drygt 40 höns i ett växthus på 24m2 för första gången. Det blir geggigt när de bajsar direkt på jorden, och de har inget att "bada" i. Förra veckan fick jag tag i lite rens. Det blev torrt och fint några dagar. Halm blir svårt att jobba med sedan när hönsen ska ut och växterna in, antar jag. Vem kan dela med sig av erfarenheter?

JFOT

• Östergötland
« Svar #27 skrivet: 10 feb-14 kl 10:22 »
Är det en nackdel att spånet multnar långsamt?

torpare2

• Hälsingland
« Svar #28 skrivet: 10 feb-14 kl 12:14 »
Bara det är färdigt förmultnat innan hösten kanske det inte gör något? Men om det är kvar nästa höst när hönsen kommer igen blir det ju allt mer spån och mindre jord för varje år, tänker jag. Hur fort ruttnar spånet? Någon som vet?

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser