Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggfärger, förslag på höns som ger vita ägg.  (läst 11759 gånger)

polly

• -
SV: Äggfärger, förslag på höns som ger vita ägg.
« Svar #20 skrivet: 03 dec-12 kl 00:26 »
Legbar såklart!!!
Värper massor med vita ägg, är otroligt vackra, typmässigt detsamma som Leghorn.
Ett plus att kycklingarna är könsvisande.
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #21 skrivet: 31 jan-13 kl 18:54 »
Nu är raserna bestämda och äggen beställda!! Det nya raserna blev Maran, Gammal Svensk Sit Leghorn och Fifty Five Flower.
Då får jag bruna, vita, gröna och ljus-rosa-aktiga(eller vad Hedemoraäggens färg kallas? ???) ägg. Kunde inte låta bli att beställa några silkesägg också!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #22 skrivet: 31 jan-13 kl 21:34 »
Roligt! Ska du gå med i Kulturhönsföreningen också :)?
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #23 skrivet: 31 jan-13 kl 21:37 »
Troligen, jag är med i Facebook-gruppen och försöker lära mig mer om de raserna där.
Ska bli roligt att få flera ägg i äggkartongerna när jag ska sälja till sommaren!!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #24 skrivet: 31 jan-13 kl 22:45 »
Nu hoppas jag att det inte blivit något fel för dig ..... ingen av de raser du radat upp värper grönt  :-\ .... eller missar jag något?
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Jennyt

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 31 jan-13 kl 22:46 »
Sorry.... läste första inlägget igen och såg Isbar bland hönsen ;D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Maddie

• Uppland
« Svar #26 skrivet: 01 feb-13 kl 19:54 »
Islandshöns förstås  :)  lägger fina vita ägg  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

649 gäster, 2 användare
alternaiv, RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser