Vad skönt att höra, att hon är bättre!.

Vi hade med nyligen en ko, som magrade..Hon hade en kalv hon diade. I började slog vi oss till ro med att det berodde nog på kalven, och att det var därför hon minskade i vikt..Inget oroväckande dock..Hon åt, drack och var med, in i det sista..Vi hade t.o.m en stor inspektion på gården ochså, i samma veva, det har vi en gång om året, som vi betalar för..Inte ens hon reagerade på kons utseende..Nåväl, jag kände på mig att något var fel,men jag visste inte riktigt VAD..Sedan började kon gnissla tänder och skjuta rygg..Och det var här, vi började bli riktigt oroliga och började dra öronen åt oss..Och teorin om att hon magrade av pga kalven, var nog helt fel..Maken började här tro, att orsaken istället var att kon svalt något vasst..Som ochså bekräftades av vetrinären, hon hade typiska symtom, och vi behövde aldrig obducera. Efter hon fick de två sista symtomen gick allt fort, ena sekunden var hon med de andra och åt vid foderhäcken , andra sekunden låg hon ner, och orkade inte resa sig, när vetrinären undersökte henne, hade hon kraftig under temp i kroppen och hjärtat slog knappt..Hon nödslaktades!.
Vi vet inte VAD hon fått i sig eller när det hände heller..Kändes för jäkligt, vi hade haft henne, sedan hon var liten kalv!!
Hoppas det ordnar upp sig för din ko!!!