Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan jag göra med krassliga tuppen?  (läst 1047 gånger)

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
Vad kan jag göra med krassliga tuppen?
« skrivet: 24 nov-12 kl 08:10 »
Tuppen låter konstigt och har blåsljud i andningen :( Han har de sista dagarna galt väldigt lite, men ser för övrigt pigg ut...möjligtvis lite mindre "kaxig" än han brukar. Vill gärna kela istället för spela tuff ::)

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
SV: Vad kan jag göra med krassliga tuppen?
« Svar #1 skrivet: 24 nov-12 kl 11:08 »
beror på hur mycket du värderar honom, hade det varit min tupp hade jag tatt honom till veterinären o sen in i stugan några dar tills han var symptomfri. Att jag gör så beror på att jag har ett ouppvärmt hönshus...
Västgötamor

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #2 skrivet: 26 nov-12 kl 12:44 »
Kan vara en förkylning.. värme och vila.. och kanske lite extra vitaminer..
Bra om du kan ha honom åtskild från dom andra några dagar.. smittorisk??
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

valleomia

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 28 nov-12 kl 12:28 »
Det är rent otroligt hur många som fått förkylningar och andra otrevligheter i hönshusen i höst.. Själv har jag drabbats hårt av akut luftvägsinflamation... :'(
I skog å mark med bössan på ryggen eller bärplockaren i näven, huvudsaken det finns kaffe, då leker livet. På gården finns höns, får,grisar, kaniner,marsvin, häst, hundar och katter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

644 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser