Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sand till kisslåda  (läst 1114 gånger)

hönsmamma 11

• Södermanland
Sand till kisslåda
« skrivet: 13 nov-12 kl 16:21 »
Vad är den bästa katt sanden till kanin kisslåda eller vad använder ni om ni har kanin inne

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Sand till kisslåda
« Svar #1 skrivet: 13 nov-12 kl 16:35 »
Vad är den bästa katt sanden till kanin kisslåda eller vad använder ni om ni har kanin inne

Jag använder sågspån till mina kaniner även i toalådorna.
Nu bor de i lagården, men när barnen hade sällskapskaniner gjorde vi likadant.
Fungerar bara.

En del kattsand kan damma som inte kaniner bra av.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Pamilla

• Västergötland
SV: Sand till kisslåda
« Svar #2 skrivet: 13 nov-12 kl 21:20 »
Har mina kaniner utomhus men de har toalådor och har jag använt Toa-Lätt papperspellets som strö och det rekommenderar jag absolut. Skulle tro att klumpbildande sand inte är nån hit för kaniner.

Nu har jag gått över till torv eftersom att det blir billigare när man har många kaniner. Dessutom upplever jag att det neutraliserar doften ganska bra. Det ger också ett förstklassigt gödsel till trädgårn. Men det dammar nog för mycket om du har kanin inomhus.

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 3 användare (1 dolda)
Tiomilaskogen, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser